آیا استرس باعث ایجاد کهیر می شود؟

خط سلامت: استرس اتفاقات عجیب و غریب زیادی در بدن ایجاد می کند. تجربه استرس عاطفی می تواند باعث ریزش مو شود، عادت های روده ای شما را بهم بریزد و حتی باعث درد چشم شود. آیا می تواند باعث کهیر  شود؟ قطعاً ارتباطی بین استرس عاطفی و کهیر وجود دارد، اما کارشناسان می گویند استرس ممکن است مقصر بزرگتری در هنگام بروز کهیر باشد.

آیا استرس باعث ایجاد کهیر می شود؟

استرس کهیر را بدتر می کند

به گزارش خط سلامت به احتمال زیاد استرس در ایجاد کهیر در کسانی که از قبل مستعد ابتلا به کهیر هستند نقش دارد. به عنوان مثال، برخی شواهد نشان می دهد که کهیر ممکن است بیش از مردان بر زنان تأثیر بگذارد. همچنین کهیر در افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی بیشتر دیده می شود و همچنین کهیرها در افرادی که واکنش های آلرژیک دیگری دارند نیز معمول است و در صورت بروز، استرس می تواند باعث بدتر شدن کهیرها شود. اگر در یکی از آن گروه ها قرار بگیرید، ممکن است استرس باعث ایجاد کهیر شود. اما برای افراد دیگر استرس به تنهایی ممکن است برای ایجاد کهیر کافی نباشد.

استرس ممکن است کهیر را از طریق دیگری تحت تأثیر قرار دهد، اگر این استرس باعث شود فرد پوست را بکند یا خراش دهد، اصطکاک یا فشار روی پوست یک عامل خطر برای کهیر است، و عمل خراشیدن پوست می تواند باعث آزاد شدن ماده شیمیایی هیستامین شود. وقتی این اتفاق می افتد، بدن واکنش نشان می دهد.

مکانیسم دیگری که استرس از طریق آن بر کهیر تأثیر می گذارد، در افرادی است که بیماری به نام درماتوگرافی دارند. هنگامی که افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، پوست خود را خراشیده می کنند، حتی به آرامی، این خراش ها منجر به ایجاد یک جوش برجسته می شود که شبیه کندو است. پوست به اشتباه هیستامین آزاد کرده است زیرا در اثر پاسخ سیستم ایمنی بدن ایجاد نشده است، بلکه توسط یک محرک خارجی مانند ورزش، گرما، استرس ، لرزش یا قرار گرفتن در معرض سرما ایجاد شده است.

زندگی در استرس

کهیر می تواند میزان قابل توجهی از استرس را به افرادی که مستعد ابتلا به آن هستند اضافه کند. وقتی کسی کهیر مزمن دارد، تأثیر آن بر سلامت روان و سلامتی او بسیار چشمگیر است خراشیدن پوست در واقع یک رفلکس است.

چگونه می توان از استرس کهیر خلاص شد؟

اولین قدم در مدیریت کهیرهای مرتبط با استرس ، برداشتن گام هایی برای کمک به کنترل استرس است. اگرچه اطلاعات زیادی در مورد فعالیت های کاهش دهنده استرس که به طور خاص به کهیرها کمک می کنند وجود ندارد، شواهدی وجود دارد که مواردی مانند یوگا، مدیتیشن و ورزش می تواند به افراد مبتلا به پسوریازیس کمک کند و شواهدی وجود دارد که فعالیت های تسکین دهنده استرس نیز می توانند به اگزما کمک کنند.

سایر روش های اثبات شده علمی برای تسکین استرس عبارتند از: خواب کافی، داشتن رژیم غذایی سالم، حفظ شبکه اجتماعی قوی و تعادل بین زندگی و زندگی، اتخاذ یک نوع قدردانی، پذیرش معنویت، مثبت اندیشی و لبخند زدن.

افراد با مدیریت استرس نه تنها از دفعات یا شدت کهیر می کاهند، بلکه از سایر مزایای جسمی، روحی و عاطفی ناشی از کنار آمدن با استرس بهره خواهند برد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان