پشت نقاب افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی / زنان مبتلا به شخصیت ضد اجتماعی بیشتر به اعتیاد گرایش دارند

خط سلامت: اختلالات شخصیت یکی از مباحث بسیار مهم در روان شناسی است و اختلال شخصیت ضد اجتماعی در این بین بیشتر برای عموم مردم آشنا است. شناختن اختلال شخصیت ضد اجتماعی و درمان آن از اهمیت به سزایی برخوردار است.

پشت نقاب افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی / زنان مبتلا به شخصیت ضد اجتماعی بیشتر به اعتیاد گرایش دارند

درمان اختلال شخصیت ضد اجتماعی مانند سایر اختلالات شخصیت بسیار دشوار است. این افراد امکان همدلی با همنوعان خو را نداشته و از این که به آن ها صدمه بزنند رنج نمی کشند و عواقب کار خود را در نظر نمی گیرند دروغ می گویند تا به اهداف خود دست یابند.

به گزارش خط سلامت دکتر دیوید ام ریس روان پزشک می گوید: برای افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی فقط و فقط رسیدن به اهداف شان مهم است.

این افراد معمولا به علت ارتکاب جرم به زندان می افتند و در بررسی های روانی اغلب دچار اضطراب و افسردگی بوده و یا آلوده به مصرف مواد مخدر هستند.

چه باید کرد

به گفته ی دکتر ریس این افراد همدلی را تقلید می کنند بدون آن که واقعا همدل باشند. چرا؟ زیرا آن ها می دانند اینگونه رفتار کردن برای آن ها راحت تر است.

درمان اختلال شخصیت اجتماعی

محققان در یک پژوهش بزرگ که در سال 2010 انجام شد دریافتند که با شیوه ی تغییر رفتار(رفتار درمانی) می توان الگوی تفکر و رفتار منفی را کاهش داد. مطالعه ی دیگر روی نوجوانان مبتلا به شخصیت ضد اجتماعی نشان داد که رفتار های مجرمانه ی آنان پس از قرار گرفتن در درمان کاهش می یابد.

درمان های دیگر

خانواده درمانی، گروه درمانی، روان درمانی و دارو درمانی درمان های دیگری است که به افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی کمک می کند.

مشکلات روانی دیگر

در مطالعه ی دیگری مشخص شده 90 درصد از افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی به یک بیمار روانی دیگر مبتلا هستند که اختلال بستگی به مواد شایع ترین آن است. در این مطالعه روشن شد که افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی بیشتر از مردان در خطر ابتلا به اختلالات مصرف مواد قرار دارند. همچنین در این مطالعه روشن شد که افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی در معرض خطر بیشتری برای اضطراب و افسردگی قرار دارند و نیمی از آن ها دچار اختلال اضطرابی هستند و حدود یک چهارم شان افسردگی دارند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان