این 8 نشانه افسردگی را لو می دهد

خط سلامت: پژوهشگران و متخصصان حوزه سلامت روان می گویند با 8 نشانه ی جسمانی و بیماری جسمی می توان سرنخ های روحی و روانی را پیدا کرد.

این 8 نشانه افسردگی را لو می دهد

خستگی

به گزارش خط سلامت پشت خستگی های زیاد و مکرر می توان یک اندوه و پریشانی را پیدا کرد. خستگی همراه با انرژی کم و مشکلات در خواب هستند. این علائم حکایت از آن دارد که فرد به افسردگی مبتلا شده است.

پرش چشم

پرش چشم اغلب به صورت یک مساله عادی قلمداد می شود ولی زمانی که این پرش ها حالت های متداوم و زیاد پیدا کنند به تیک تبدیل می شوند که بیانگر اضطراب است.

تهوع و استفراغ

علائم گوارشی در افراد که به شکل اسهال، حالت تهوع و استفراغ خود را نشان می دهد و هیچ عامل زمینه ای نیز برای آن وجود ندارد، به علت افسردگی یا اضطراب است که بهتر است بررسی شود.

سرگیجه و سردرد

اگرچه در بسیاری از موارد سرگیجه و سردرد به علت تغییراتی در فشار خون است ولی اگر فرد مشکلات فشار خون و عروقی نداشته باشد، باید به افسردگی توجه کرد زیرا وقتی فرد با افسردگی مواجه است شیمی مغز او دچار تغییر می شود و فرد احساس سرگیجه و سردرد خواهد داشت.

دردهای سینوسی

متخصصان دریافته اند افرادی که دچار مشکلات حاد و مزمن سینوزیت هستند، در اغلب موارد دچار افسردگی بوده و از افت انرژی زیادی نیز رنج می برند.

دردهای قفسه سینه

اگر فردی از درد در ناحیه ی قفسه سینه اش رنج می برد، باید آن را جدی بگیرد زیرا شاید مربوط به مشکلات قلبی و عروقی باشد ولی در بسیاری از موارد دیده می شود که مربوط به افسردگی است.

دردهای مزمن

متخصصان دانشگاه هاروارد می گویند افرادی که دچار دردهای مزمن هستند، سه برابر بیشتر از بقیه افراد دچار افسردگی هستند. اگر از دردهای مزمن رنج می برید و بررسی های پزشکی نشان داده است ریشه ی جسمانی ندارد به یک روانشناس بالینی مراجعه کنید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان