روانشناسی شخصیت / تفاوت های شخصیتی افرادی که می رفصند و موسیقی دانان

خط سلامت: رقصنده ها کمتر عصبی هستند رقصندگان آماتور و حرفه ای نسبت به افرادی که نمی رقصند روان رنجورتر هستند.

روانشناسی شخصیت / تفاوت های شخصیتی افرادی که می رفصند و موسیقی دانان

مطالعه ای که توسط محققان موسسه زیبایی شناسی تجربی ماکس پلانک در فرانکفورت آم ماین آلمان انجام شد، نشان داد هم رقصندگان آماتور و هم حرفه ای نسبت به افرادی که نمی رقصند روان رنجور تر هستند. آنها همچنین موافق تر، بازتر و برونگرا تر هستند. اما ژانر رقص مهم است.

ویژگی شخصیت رقصندگان و خوانندگان

به گزارش خط سلامت رقصندگان و خوانندگان درجه بالایی از برونگرایی را در شخصیت خود نشان می دهند. 

داده های 5435 نفر از سوئد و 574 نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. به پنج ویژگی بزرگ شخصیتی خود «باز بودن»، «وجدان کاری»، «برونگرایی»، «موافق بودن» و «عصبی گرایی». نتایج این مطالعه اخیراً در مجله Personality and Individual Differences منتشر شده است .

تحقیقات قبلی نشان داده است که موزیسین‌ها نسبت به غیر موسیقی‌دان‌ها موافق‌تر و بازتر از دیگران هستند. در مطالعه حاضر، این موضوع برای رقصندگان نیز تایید شد. اما محققان تفاوت جالبی بین این دو گروه نیز یافتند: در مقایسه با موسیقیدانان، رقصنده‌ها عصبی‌تر نیستند، بلکه - برعکس - نسبت به افرادی که نمی‌رقصند، روان‌رنجورتر هستند.

به طور کلی، هم رقصندگان و هم خواننده‌ها درجه بالایی از برون‌گرایی را در شخصیت خود نشان می‌دهند - که ممکن است به این دلیل باشد که ابزار بیان آنها هنگام رقص و آواز، بدن آنها است - و این یک وضعیت بسیار اجتماعی است، بیش از اینکه مثلاً از طریق یک ساز بیان می کنید. 

همچنین شواهدی مبنی بر تفاوت های شخصیتی بین رقصندگان سبک های مختلف وجود داشت. به عنوان مثال، به نظر می رسید که رقصندگان سوئینگ حتی کمتر از رقصندگان لاتین و استاندارد عصبی هستند. با این حال، این باید با نمونه های بزرگتر از رقصندگان تأیید شود. در آینده، محققان امیدوارند تحقیقات خود را در مورد شخصیت رقصندگان به بسیاری از فرهنگ ها و سبک های رقص دیگر گسترش دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان