فیلم / هفت روش مهربانی که می تواند زندگی شما را خراب کند!

خط سلامت:در حالی که مهربان بودن به طور کلی یک ویژگی مثبت است، آگاهی از معایب احتمالی آن ضروری است. در این ویدیو به 7 روش می پردازیم که از طریق آنها مهربانی، علیرغم بهترین نیت شما، می تواند واقعاً زندگی شما را خراب کند.

فیلم / هفت روش مهربانی که می تواند زندگی شما را خراب کند!

مهربانی اغلب به عنوان یک فضیلت دیده می شود.چیزی برای تجلیل و تشویق . شما احتمالاً هر زمان که به مردم نیاز داشته باشیدتمام تلاش خود را می کنید و مشکلی ندارید که وقت یا انرژی خود را برای آسان کردن زندگی آنها صرف کنید.اما اگر مهربانی واقعاً پیامدهای منفی داشته باشد چه؟

به گزارش خط سلامت 7 مورد که مهربانی می تواند زندگی شما را خراب کند.اگر همان ویژگی که ما به عنوان یک قدرت در نظر می گیریم، در شرایط خاص، به یک شمشیر دولبه تبدیل شود، چه؟

شماره 1 - تله وابستگی

در ابتدا، ممکن است احساس خوشایندی داشته باشید که مورد نیاز باشید و به دیگران کمک کنید. با این حال، با گذشت زمان، وزن این مسئولیت می تواند طاقت فرسا شود.

وقتی همیشه برای برآوردن نیازهای دیگران فراتر می روید، آنها ممکن است شروع به تکیه بر شما کنند تا همیشه در کنارشان باشید.

این تله وابستگی می تواند یک پویایی ناسالم در روابط ایجاد کند. این می تواند منجر به احساس استحقاق از سوی دیگران شود، جایی که آنها بدون در نظر گرفتن واقعی نیازهای شما، انتظار محبت شما را دارند و به آن وابسته هستند. بنابراین، به خاطر داشته باشید که شما نمی توانید راه حل مشکلات همه باشید.

شماره 2 - نادیده گرفتن خود

باز هم، طبیعی است که بخواهید با اطرافیان خود مهربان و حمایت کننده باشید، اما زمانی که این مهربانی شروع به از دست دادن مراقبت از خود و رفاه شما می کند، مضر می شود.  اولویت قرار دادن دائمی دیگران می تواند منجر به نادیده گرفتن نیازهای فیزیکی، ذهنی و عاطفی شما شود.

این می تواند منجر به فرسودگی شغلی، خستگی و رنجش و همچنین مشکلات سلامتی مانند بیماری های مرتبط با استرس یا افسردگی شود.

نادیده گرفتن رفاه شخصی شما همچنین می تواند بر روابط و کیفیت کلی زندگی شما تأثیر بگذارد زیرا ممکن است انرژی یا ظرفیت لازم برای تعامل کامل با دیگران یا پیگیری علایق و اهداف خود را نداشته باشید. ببین برای مهربانی نیازی به شهید شدن نیست.در واقع، بهترین راه برای کمک به دیگران اغلب مراقبت از خود است.

شماره 3 - فعال کردن رفتار مخرب

هنگامی که شما به طور مداوم دیگران را می بخشید، با آنها همراهی می کنید و از آنها حمایت می کنید بدون اینکه آنها را در قبال اعمالشان مسئول بدانید، ناخواسته الگوهای منفی را تقویت می کنید و از رشد شخصی منصرف می شوید. با محافظت از دیگران در برابر عواقب اعمال آنها، مانع از توانایی آنها در تفکر، یادگیری و ایجاد تغییرات مثبت می شوید.

در حالی که ممکن است توانمندسازی رویکردی دلسوزانه یا دلسوزانه به نظر برسد، اما در نهایت به رفتار مخرب اجازه می دهد تا ادامه یابد و می تواند باعث احساس درماندگی، سرخوردگی و گناه شود. تشویق کسی به درخواست کمک یا رویارویی با مشکل خود، راه بسیار مؤثرتری برای مقابله با وضعیت است.

شماره 4 - فرسایش مرز

وقتی مهربانی مترادف با در دسترس بودن و از خودگذشتگی مداوم می شود، ایجاد و حفظ مرزهای سالم چالش برانگیز می شود و بدون مرزهای مشخص، تعریف و محافظت از نیازها، خواسته ها و فضای شخصی خود دشوار می شود.  متوجه می‌شوید که دائماً می‌دهید، اما به ندرت دریافت می‌کنید، که می‌تواند باعث شود احساس استفاده و کم‌ارزش شدن کنید. 

به همین دلیل است که باید با خودتان صادق باشید که چقدر می توانید به دیگری بدهید. مراقب کارهایی که برای دیگران انجام می دهید باشید و چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد.

شماره 5 - ارتباط ناکارآمد

وقتی تمرکز شما فقط بر مهربانی است، این احتمال وجود دارد که از پرداختن به موضوعات دشوار یا بیان افکار و احساسات واقعی خود اجتناب کنید.

این مانع از برقراری ارتباط صادقانه می شود و از حل سالم تعارض جلوگیری می کند.همچنین می تواند منجر به رفتار خوشایند مردم شود. ممکن است در نهایت دائماً به دنبال تأیید باشیدو از هر شکلی از اختلاف نظر یا تقابل اجتناب کنید،حتی اگر مخالف ارزش‌هایا نیازهای شما باشد.

این می تواند منجر به فقدان قاطعیت و کاهش اعتماد به نفس و اصالت شخصی شما شود.بهترین راه برای پرداختن به این موضوع این است که سعی کنید در مورد اینکه واقعاً چه احساسی دارید و چه چیزی از افراد اطرافتان نیاز دارید صادق باشید.

شماره 6 - روابط سمی

متأسفانه افرادی هستند که از محبت دیگران به نفع خود سوء استفاده می کنند و مهربانی بیش از حد می تواند افرادی را جذب کند که ممکن است از طبیعت سخاوتمندانه شما سوء استفاده کنند.وقتی دائماً نیازها و شادی دیگران را بدون در نظر گرفتن خود در اولویت قرار می دهید، در برابر دستکاری و بدرفتاری آسیب پذیر می شوید.

این روابط سمی می تواند انرژی شما را تخلیه کند،عزت نفس شما را از بین ببرد و بر سلامت روان شما تأثیر منفی بگذارد. پس در مواقعی که لازم یا مقتضی است بدهید.اما بدان که تو به کسی بدهکار نیستی و اگر کسی غیر از این عمل کرد، وقت آن است که رابطه را دوباره ارزیابی کنید.

شماره 7 - رکود رشد شخصی

با انتخاب همیشه مهربانی، ممکن است فرصت رشد، انعطاف پذیری و خودسازی را از خود سلب کنید. می بینید، رشد اغلب مستلزم خروج از منطقه راحتی، مواجهه با مشکلات و ریسک کردن است.

برای پرداختن به این موضوع، مهم است که ارزش پذیرش چالش ها را در عین حفظ همدلی و شفقت به رسمیت بشناسید. در پایان روز، مهم است که بین گسترش مهربانی و اولویت بندی نیازها و رفاه خود تعادلی پیدا کنید.

با شناخت این تأثیرات منفی بالقوه خوب بودن، می‌توانید گام‌های پیشگیرانه‌ای برای محافظت از خود بردارید و زندگی پربارتری را تضمین کنید. از این گذشته، مهربانی با خود به همان اندازه مهم است که با دیگران مهربان باشید.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان