7 دلیل که مردم مناطق آبی عمر نوح می کنند

خط سلامت: بوتنر در تحقیق از جوامعی که دور از شهر ها و به صورت روستایی زندگی می کنند به نتایج جالبی دست یافت. این افراد طول عمر بالایی دارند و سبک زندگی آنها موجب افزایش عمر آنها می شود

7 دلیل که مردم مناطق آبی عمر نوح می کنند

 افراد با تغییر در سبک زندگی خود قادرند زندگی سالم تری داشته باشند و طول عمر خود را افزایش دهند.

به گزارش خط سلامت زمانی که امید به زندگی در ایالات متحده کاهش یافته است و بیماری های مرتبط با رژیم غذایی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر است، جای تعجب نیست کاوش چند دهه دن بوتنر در مورد صد ساله هایی که در طولانی ترین جوامع روی زمین زندگی می کنند توجه بسیاری را به خود جلب کند.

بر اساس تحقیقات بوتنر، مردم اوکیناوا در مقایسه با آمریکایی‌ ها سه برابر بیشتر احتمال دارد که به 100 سالگی برسند. او ما را با صدساله هایی آشنا می کند که باغبانی می کنند، آشپزی می کنند، آواز می خوانند، می خندند و بازی می کنند. پوست فرسوده و آهسته راه رفتن آنها مانع از زندگی کامل آنها نمی شود.

صحنه های به همان اندازه زیبا از دیگر جوامع با عمر طولانی وجود دارد که بوتنر آنها را "مناطق آبی" می نامد، از جمله ایکاریا، جزیره ای در سواحل یونان در دریای اژه و روستاهای کوهستانی ساردینیا، در سواحل ایتالیا.

بوتنر می ‌گوید: افراد ساکن در مناطق آبی، به سلامتی یا رژیم غذایی یا برنامه ورزشی فکر نمی ‌کنند. آنها هیچ کاری جز زندگی کردن انجام نمی‌دهند.

تحرک

مردم جوامع با عمر طولانی، که دن بوتنر آنها را "مناطق آبی" می نامد، حرکت را با باغبانی، کار در زمین و گذراندن وقت در فضای باز در زندگی روزمره خود وارد می کنند.

حرکت داشتن در طول روز ضروری است. برای آن دسته از افراد که ورزشگاه را دوست ندارند، از روشی که مردم در مناطق آبی حرکت را در برنامه های روزمره خود وارد می کنند، الهام بگیرند.

تغذیه مناسب

بوتنر ملاقات با مسن ترین خانواده جهان را توصیف می کند که سن جمعی آن 9 خواهر و برادر 860 سال (حدود 95 سال میانگین) بود. غذای روزانه آنها یک سوپ مینسترون سنتی ساردینیا بود که از باقی مانده سبزیجات باغی، لوبیا، کمی جو، مقداری گوجه فرنگی و کمی روغن زیتون تهیه می شد. ساردینی ها همچنین مقدار زیادی خمیر مایه غلات کامل می خورند. بوتنر می گوید: مردم در مناطق آبی ارزان ترین غذاها را می خورند.

 پنج رکن اصلی رژیم غذایی مناطق آبی غلات کامل، سبزیجات، سبزی ها، لوبیاها و غده ها مانند سیب زمینی شیرین است.

یک فنجان لوبیا در روز با چهار سال امید به زندگی بیشتر مرتبط است و مردم بیشتر غذاهای خود را می پزند.

مردم با سرعت کمتری زندگی می کنند و از گیاهان زیادی در آشپزی خود استفاده می کنند. عاشق رزماری هستند.  گشنیز ، رازیانه، پونه کوهی و مریم گلی محبوب هستند. 

مصرف سبزیجات

بیش از 90 درصد از رژیم غذایی آنها از کربوهیدرات های پیچیده - غذاهای گیاهی کامل تأمین می شود. به عنوان مثال، مردم اوکیناوا سیب زمینی شیرین زیادی مصرف می کنند که سرشار از ویتامین A است. و در شبه جزیره نیکویا در کاستاریکا، کدو حلوایی غنی از کاروتنوئید یک غذای اصلی است.

در مناطق آبی، بیش از 95 درصد از رژیم غذایی از غذاهای گیاهی است.

رژیم غذایی معمول در ایالات متحده شامل حدود 220 پوند گوشت در سال، برای هر نفر است. در مناطق آبی، حدود 20 پوند در سال است:

یکی از راه‌های آگاهی از میزان غذا خوردن این است که تلویزیون را خاموش کنید، تلفن را کنار بگذارید و میز ناهارخوری را به‌عنوان مکانی برای کاهش سرعت و مزه کردن غذا ذخیره کنید. ثابت شده است که خوردن آگاهانه به افراد کمک می کند تا میزان مصرف خود را تعدیل کنند.

 همبستگی اجتماعی

 انزوای آن از سایر نقاط جهان به همبستگی مردم کمک کرده است. بوتنر می گوید: «آنها به یکدیگر تکیه می کنند.»

 حلقه اجتماعی

بوتنر می گوید: بهترین راه طول عمر این است که حلقه اجتماعی خود را مدیریت کنید.این به این معنی نیست که دوست قدیمی‌ ای را که عادت‌های ناسالمی دارد کنار بگذارید.

می توانید این کار را در شبکه های رسانه ای اجتماعی خود انجام دهید. یک استراتژی این است که شبکه های خود را مدیریت کنید تا محتوای افرادی را ببینید که علایق و ارزش های شما را به اشتراک می گذارند. اگر کسی به شما احساس ناخوشایندی می دهد، خداحافظی کنید. افرادی را پیدا کنید که  به شما الهام می بخشند.

تحقیقات نشان می دهد عادات مسری هستند. اگر قصد دارید زندگی سالم تری داشته باشید، اگر اطرافیانتان نیز متعهد باشند، شانس شما بهبود می یابد . بنابراین، این اصل منطقه آبی رفتار انسان را امتحان کنید تا کمک کند خود را با افرادی هماهنگ کنید که به عنوان یک تابلوی صدا برای کمک به شما برای زندگی هدفمند عمل می کنند.

خواب بعد از ظهر

کم کردن کافئین و چرت زدن به مدت 20 دقیقه در بعد از ظهر مفید است. 

جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد یک چرت 20 دقیقه‌ای یک ساعت خواب از دست رفته را جبران می کند و به افراد کمک می‌کند تا در اواخر روز پر انرژی باشند.

نزدیکی به والدین

سنگاپور در فهرست مناطق آبی تازه وارد است. بوتنر می‌گوید: «در طی 50 سال گذشته، آنها امید به زندگی را تقریباً ربع قرن افزایش داده‌اند و این کار را با اولویت دادن به سلامت و رفاه مردم بر منافع تجاری انجام داده‌اند. سنگاپور سیاست هایی را برای ارتقای سلامتی مانند یارانه دادن به غذا و اولویت دادن به پیاده روی در شهر اتخاذ کرده است.

بوتنر می‌گوید: آنچه شما دارید این محیط تمیز و قابل پیاده‌روی است که در آن انتخاب‌های سالم‌تر آسان‌تر است. او به مفهوم منحصر به فرد دیگری اشاره می کند: معافیت مالیاتی برای افرادی که والدین سالخورده خود را نزدیک نگه می دارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.  

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان