یک تکنیک ساده برای کاهش استرس شغلی

خط سلامت: خواب باید زمانی برای تفریح، استراحت و بازیابی سطح انرژی باشد. اگر در محل کار استرس دارید. خواب به بهبودی شما کمک می‌کند.

یک تکنیک ساده برای کاهش استرس شغلی

خواب ضعیف و استرس شغلی اغلب دست به دست هم می‌دهند و وقتی با فشار خون بالا ترکیب می‌شوند، این اثر سمی‌تر است.

به گزارش خط سلامت استرس کاری و اختلال خواب با سه برابر بیشتر خطر مرگ قلبی عروقی در کارکنان مبتلا به فشار خون بالا مرتبط است.

این یافته تحقیقاتی است که امروز در مجله اروپایی قلب و عروق پیشگیرانه ، مجله انجمن قلب و عروق اروپا (ESC) منتشر شده است و پروفسور کارل هاینز لادویگ، نویسنده این مطالعه، از مرکز تحقیقات آلمان برای بهداشت محیط و دانشکده پزشکی، دانشگاه فنی مونیخ است.

فشار خون بالا در افراد شاغل

یک سوم جمعیت شاغل به فشار خون بالا مبتلا هستند. تحقیقات قبلی نشان داده است که عوامل روانی-اجتماعی تأثیر مخرب قوی تری بر افراد با خطرات قلبی عروقی قبلی نسبت به افراد سالم دارند. این اولین مطالعه ای است که اثرات ترکیبی استرس کاری و اختلال خواب را بر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی در کارگران پرفشاری خون بررسی کرد.

در این مطالعه، استرس کاری به عنوان مشاغلی با تقاضای بالا و کنترل کم تعریف شد. پروفسور لادویگ می‌گوید: اگر خواسته‌ زیادی دارید اما کنترل گری بالایی نیز دارید، ممکن است حتی برای سلامتی مثبت باشد. اما گرفتار شدن در یک موقعیت تحت فشار که قدرت تغییر آن را ندارید مضر است.

 

اختلال خواب به عنوان مشکلات به خواب رفتن و یا حفظ خواب تعریف شد. پروفسور لادویگ می گوید: حفظ خواب رایج ترین مشکل در افرادی است که مشاغل استرس زا دارند. آنها ساعت 4 صبح از خواب بیدار می شوند تا به توالت بروند و با نشخوار فکری در مورد نحوه برخورد با مسائل کاری به رختخواب برمی گردند.

پروفسور لادویگ خاطرنشان کرد: این مشکلات موذیانه هستند. خطر نداشتن یک روز سخت و نداشتن خواب است. رنج بردن از یک شغل استرس زا و خواب ضعیف در طول سالیان متمادی است که منابع انرژی را از بین می برد و ممکن است منجر به مرگ زودهنگام شود.

پروفسور لادویگ گفت: این یافته ها پرچم قرمزی برای پزشکان است که از بیماران مبتلا به فشار خون بالا در مورد خواب و فشار شغلی سوال کنند. هر بیماری به تنهایی یک عامل خطر است و در میان آنها گفتگوهای متقابل وجود دارد، به این معنی که هر کدام خطر دیگری را افزایش می دهد. فعالیت بدنی، تغذیه سالم و راهبردهای آرامش بخش و همچنین داروهای کاهش دهنده فشار خون در صورت لزوم مهم هستند.

 مدیریت استرس:

با 5 تا 10 دقیقه استراحت شروع کنید.

 سبک زندگی سالم

 ترک سیگار، ورزش بدنی، کاهش وزن.

تکنیک های مقابله با استرس و اضطراب در خانه و محل کار.

نحوه نظارت بر پیشرفت با مدیریت استرس

بهبود روابط اجتماعی و حمایت اجتماعی.

درمان خواب:

درمان کنترل محرک: آموزش مرتبط کردن تخت اتاق خواب با خواب و تنظیم برنامه خواب و بیداری ثابت.

تمرین تمدد اعصاب: آرام سازی پیشرونده عضلانی و کاهش افکار مزاحم قبل از خواب که خواب را مختل می کند.

درمان محدودیت خواب: دوره خواب را به زمان خواب محدود می کند، در نتیجه باعث ایجاد کم خوابی خفیف و سپس طولانی شدن زمان خواب می شود.

درمان با قصد متناقض: بیدار ماندن منفعلانه و اجتناب از هرگونه تلاش (یعنی قصد) برای به خواب رفتن، در نتیجه از بین بردن اضطراب. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان