چرا برخی افراد همیشه نق می زنند / دلایل روانی را بشناسید

خط سلامت: افرادی که دائما از شرایط ناراضی اند، نشانه های مشخصی دارند.

چرا برخی افراد همیشه نق می زنند / دلایل روانی را بشناسید

نارضایتی از زندگی از احساساتی است که در مواجهه با چالش ها و سختی ها بیشتر خودش را نشان می دهد.

به گزارش خط سلامت احساس نارضایتی از زندگی گاهی فراتر از یک احساس گاه به گاه بروز می کند و کل زندگی شخص را درگیر می کند. این احساس موجب می شود فرد اهدافش را فراموش کند و در چرخه باطل افسردگی و اضطراب گیر بیفتد.

 نارضایتی از زندگی و خواسته های بیشتر 

یک حالت رضایت واقعی بر اساس کارهایی است که در فواصل بین نقاط عطف انجام داده می شود. به عبارت کلیشه ای، همه چیز در مورد سفر و مسیر زندگی است. افراد بهتر است به دستاورد ها و توانمندی های شان توجه داشته باشند.

کار سخت برای فردایی بهتر فوق العاده است، اما فراموش نباید بشود که آنچه واقعاً مهم است امروز است.

 مقایسه دائمی

"مقایسه مرگ شادی است." مارک تواین بیش از یک قرن پیش این را گفت و با این حال سخنان او همچنان صادق است.

افرادی که هرگز در زندگی راضی نیستند، آنقدر به محیط اطراف و دیگران فکر می کنند که کاملا فراموش می کنند تمرکز خود را به خودشان معطوف کنند. رسانه‌های اجتماعی این موضوع را بدتر کرده‌اند، زیرا به افراد امکان دسترسی 24 ساعته به بخش‌های جذاب زندگی مردم از سراسر جهان را می‌دهند.

سفر و مسیر زندگی تنها چیزی است که اهمیت دارد و هرکسی توانایی انجام این کار را دارد.

بی مسئولیتی

واقعیت این است، در حالی که چیزهای زیادی وجود دارد که نمی توانید بر آنها تأثیر بگذارید، اما همیشه مسئول نحوه پاسخگویی به آن شرایط هستید.  افرادی که هرگز در زندگی راضی نیستند، این یادداشت را دریافت نکردند. آنها از به دست گرفتن فرمان زندگی شان خودداری می کنند و سپس از اینکه چقدر احساس بدبختی می کنند شکایت می کنند.

مقصر رویداد ها خود افراد ممکن است نباشند اما واکنش به آن رویدادها 100٪ بر عهده آن ها است.

 تصور می کنند همه چیز اشتباه خواهد شد

خوشبین بودن کار آسانی نیست ، به خصوص اگر افراد زندگی سختی را گذرانده باشند و بیش از حد فشار را تحمل کرده باشند.

افراد در مواجهه با این شرایط دو گزینه پیش رو دارند:

گزینه اول: افراد فرض می کنند همه چیز به اشتباه پیش می رود و به ناامیدی ادامه می دهند و در حلقه ای از نگرانی و اضطراب گیر می افتند.

گزینه دوم: افراد به کار روی خودشان ادامه خواهند داد و مشتاقانه منتظر همه چیزهایی هستند که در آینده منتظرشان است، و این به آن ها انگیزه می دهد تا زندگی شادتر و رضایت بخشی داشته باشند.

همیشه سرشان شلوغ است

افکار شما اساس زندگی شما هستند. یک فکر جایی است که همه چیز از آنجا شروع می شود. یک فکر جای خود را به احساسات می دهد که منجر به واکنشی می شود که یک رویداد واقعی را ایجاد می کند.

بنابراین، یادگیری نحوه کنترل افکار خود بسیار مهم است.البته این ایده که هرفکری باید کنترل شود اصلا درست نیست. بسیاری از افکار غیر ارادی و زودگذر هستند. آنها به سطح می آیند و چند ثانیه بعد ناپدید می شوند.

اما قدرت در شناخت افکار برای آنچه هستند نهفته است. ابرهای زودگذری که هیچ تاثیری بر واقعیت ندارند تا زمانی که خود فرد اجازه ندهد هیچ تاثیری داشته باشند.

این ایده در هسته مدیتیشن و تمرکز حواس قرار دارد که هر دو به بهبود رفاه منجر می شوند. به جای اینکه افکار خود را به عنوان ابرهای گذرا ببینند که می توانند مشاهده کنند و رها کنند، در آنها غرق می شوند و تنها راه برای خاموش کردن هرج و مرج این است که خود را مشغول نگه دارند.

بیش از حد با خود خشن هستند

این افراد خود گویی منفی زیادی دارند و این به این دلیل است که حالت راضی بودن در نهایت با خود شفقت و مهربانی با خود گره خورده است. اگر نمی توانید بهترین دوست خود باشید، همیشه راهی برای خراب کردن شادی خود پیدا خواهید کرد بدون اینکه متوجه شوید.

افرادی که برای شادی واقعی تلاش می کنند، نسبت به خود خشن رفتار می کنند. آنها بدترین منتقدان هستند. سختگیرترین والدین؛ قلدر. افراد سزاوار همان میزان عشق و مراقبتی نسبت به خود هستند که به دیگران می دهند.

 خسته هستند

افرادی که از زندگی خود ناراضی هستند معمولا بسیار خسته و بی انگیزه اند و این فقدان انگیزه منجر به اهمال کاری یا بی علاقگی می شود که به نوبه خود چرخه ای از انفعال و خستگی را تحریک می کند. همچنین خستگی با افسردگی و فرسودگی شغلی مرتبط است .

به همین دلیل افرادی که برای راضی بودن تلاش می کنند، در زندگی احساس گمشده ای دارند. آنها کاملاً مطمئن نیستند هدف شان چیست، آنها هنوز چیزی را پیدا نکرده اند که آنها را در سطح اساسی برآورده کند بنابراین همیشه خسته از شرایط هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان