خودکشی در این فصل اوج می گیرد / این یافته تکاندهنده را بخوانید

خط سلامت: اگر چه اغلب مردم فکر می کنند خودکشی در ماه‌های زمستان بیشتر است، اما افکار خودکشی در بهار و اوایل تابستان به اوج خود می‌رسد.

خودکشی در این فصل اوج می گیرد / این یافته تکاندهنده را بخوانید

فصل بهار و خودکشی

به گزارش خط سلامت محققان دریافته‌اند که افکار خودکشی از ماه دسامبر (آذر) شروع می‌شود، وبعد از چند ماه به "نقطه اوج" می رسد وهمچنین بیشترین آسیب پذیری برای پایان دادن به زندگی بین ساعت ۴ تا ۵ صبح اتفاق می افتد.

برایان اوشی از دانشگاه ناتینگهام انگلستان، می‌گوید: اغلب در زمستان افراد مبتلا به مشکلات روانی می شوند و با کاهش خلق و خو، دچارافسردگی می شوند و از آذر تا خرداد، خطر رفتار خودکشی افزایش می‌یابد.در واقع اختلال عاطفی فصلی بر سلامت روان بسیاری از افراد تأثیر می‌گذارد.

او افزود: در حالی که به نظر می رسد در فصل بهار روحیه افراد بهبود می یابد، اما در واقع فصل بهار، زمان خطر برای خودکشی است.

افکار خودکشی

در مطالعه ای که روی ۱۰ هزار نفر در ایالات متحده، کانادا و بریتانیا مربوط به خلق و خوی و افکار خود را در مورد خودکشی و خودآزاری در یک دوره شش ساله انجام شدمحققان افراد را به سه گروه تقسیم کردند: افرادی که قبلاً اقدام به خودکشی کرده بودند. افرادی که افکار خودکشی یا خودآزاری غیرخودکشی داشتند و افرادی که قبلاً هیچ آسیبی به خود نزده، افکار یا رفتارهای خودکشی نداشتند.

در طول شش سال، محققان متوجه افزایش کلی افکار خودزنی شدند. یافته‌ها نشان داد فصل بر خلق و خو و میل به مُردن تأثیر می‌گذارد، به ویژه در افرادی که قبلاً اقدام به خودکشی کرده بودند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان