در کودکی افراد عصبانی چه گذشته است / زخم های پنهان پشت خشم و عصبانیت را ببینید

خط سلامت : چه می شود که برخی افراد عصبانی هستند؟ دانشمندان می گویند هر چه آسیب های دوران کودکی بیشتر باشد، فرد در بزرگسالی عصبانی تر خواهد بود.

در کودکی افراد عصبانی چه گذشته است / زخم های پنهان پشت خشم و عصبانیت را ببینید

به گزارش خط سلامت افرادی که در کودکی آسیب های متعدد را تجربه کرده اند، در بزرگسالی در معرض خطر بیشتر ابتلا به افسردگی و اضطراب قرار دارند. اضطراب و افسردگی مبتنی بر تروما خشم را افزایش می دهد. هر چه افراد ضربه روحی بدتری را در کودکی تجربه کنند، در بزرگسالی عصبانی تر رفتار خواهند کرد.

دانشمندان دریافته‌اند مبتلایان به افسردگی و اضطراب که دوران کودکی آسیب‌زا داشته‌اند، معمولاً به‌عنوان افراد عصبانی شناخته می‌شوند هر چه آسیب عمیق ترباشد، فرد عصبانی‌تر خواهد شد.

به عبارت دیگر آسیب های دوران کودکی بر سلامت روان فرد و تعاملات اجتماعی او تأثیر خواهد گذاشت، که موجب می شود درمان افسردگی و اضطراب دشوارترشود.

پیش از این، محققان دریافته بودند بیش از 40 درصد از بیماران مبتلا به اضطراب و افسردگی خشم دارند.

در یک مطالعه افراد بین 18 تا 65 سال مورد پژوهش قرار گرفتند ودرمورد دوران کودکی از آنها سوال شد که آیا سابقه آسیب دوران کودکی مانند از دست دادن والدین، طلاق یا عدم مراقبت را تجربه کرده اند یا خیر.

همچنین ازشرکت کنندگان در مورد بی توجهی و سوء استفاده عاطفی، فیزیکی و جنسی سوال شد.

نینکه ازدانشگاه لیدن هلند گفت: تحقیقات کمی در مورد خشم وجود دارد. ما دریافتیم افراد مضطرب یا افسرده با سابقه غفلت عاطفی، آزار جسمی یا روانی، بین 1.3 تا 2 برابر بیشتر در معرض مشکلات خشم بودند.همچنین دریافتیم هر چه تجربه دوران کودکی آسیب‌زاتر باشد، تمایل به خشم بزرگسالی بیشتر است. نمی‌توان به طور قطعی بگوییم تروما باعث خشم می‌شود، اما ارتباط آنها واضح است.

متوجه شدیم کودکانی که از غفلت عاطفی رنج می‌برند، دربزرگسالی تحریک‌پذیر و خشمگین می‌شوند، در حالی که آنهایی که مورد آزار فیزیکی قرار گرفته‌اند، تمایل بیشتری به حملات خشم داشته و یا دارای ویژگی‌های شخصیت ضداجتماعی هستند. سوء استفاده جنسی احتمالاً به دلیل حساسیت بیشتر به طرد شدن منجر به سرکوب خشم می شود.

پیش از این، محققان دریافته بودند بیش از 40 درصد از بیماران مبتلا به اضطراب و افسردگی تمایل به خشم دارند.

او ادامه داد:به راحتی عصبانی شدن عواقب مختلفی دارد و روابط شخصی را دشوارتر کند و عواقبی برای سلامت روان و رفاه داشته باشد. افرادی که به راحتی عصبانی می شوند تمایل بیشتری برای قطع درمان روانپزشکی دارند، بنابراین عصبانیت به این معنی است که شانس زندگی بهتر با کاهش روبرو است.

درمان های روانپزشکی برای ترومای گذشته با درمان افسردگی فعلی متفاوت است، بنابراین روانپزشک باید سعی کند علت آن را درک کند تا بتواند درمان صحیح را ارائه دهد.

دکتر جولیان بیژولد ازدانشگاه آنگلیا شرقی گفت : نشانه های این مطالعه تا حدودی نادیده گرفته شده است . امیدواریم به افزایش آگاهی ازاهمیت آسیب‌های دوران کودکی به کاهش خشم و عصبانیت در بزرگسالی کمک شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان