بهترین ساعت شروع کلاس درس چه زمانی است؟ / اول این یافته را بخوانید

خط سلامت: کلاس های صبح زود مدارس و دانشگاه موجب کم خوابی و عملکرد تحصیلی پایین مرتبط است.

بهترین ساعت شروع کلاس درس چه زمانی است؟ / اول این یافته را بخوانید

به گزارش خط سلامت تحلیل‌های دانشمندان علوم خواب ارتباط بین کلاس‌های اولیه، کم خوابی ، حضور ضعیف و کاهش معدل را نشان می‌دهد. مطالعات انجام شده در دانش آموزان دبیرستانی و راهنمایی نشان داده است زمان شروع دیرتر می تواند تأثیرات مثبتی بر نمرات داشته باشد.

به تعویق انداختن زمان شروع

تحقیق روی دانشجویان دانشگاه سنگاپور نشان می‌دهد اگر کلاس‌های شان دیرتر شروع شود، می‌توانند نمرات بهتری بگیرند.

تحقیقات در سال های اخیر نشان داده است به تعویق انداختن زمان شروع دبیرستان باعث بهبود میزان خواب دانش آموزان و کم خوابی آنها در ساعات مدرسه می شود، اما یافته‌ها در مورد اینکه آیا این کار تأثیر مثبتی بر نمرات دارد یا خیر، متفاوت است.

بر اساس داده‌ها محققان دریافتند زمان شروع کلاس‌های اولیه با حضور کم‌تر همراه است، به طوری که بسیاری از دانش‌آموزان به طور منظم قبل از شروع این کلاس‌ها می‌خوابند. وقتی دانش‌آموزان در کلاس اولیه شرکت کردند، حدود یک ساعت خواب خود را از دست دادند. کلاس های صبح در روزهای بیشتری از هفته با معدل پایین تر همراه بود.

ساعت کلاس درس

اگر هدف آموزش رسمی این است که دانش‌آموزان ما را برای موفقیت در کلاس درس و نیروی کار قرار دهد، چرا بسیاری از دانشجویان را مجبور می‌کنیم که تصمیم بدی داشته باشند یا از کلاس صبح بگذرند تا بیشتر بخوابند یا در کلاس درس حاضر شوند در حالی که دچار کم خوابی هستند؟ پیام مطالعه ما این است که دانشگاه ها باید در کلاس های اجباری صبح زود تجدید نظر کنند.

بررسی تفاوت

این تیم اکنون در حال بررسی تفاوت بین حضور در کلاس، خواب، رفاه و عملکرد تحصیلی بین دو گروه دانشجو است که صبح زود بیدار می شوند یا می خواهند دیرتر از خواب بیدار شوند. دانشیار گولی گفت: انتظار داریم متوجه شویم دانش آموزان عصرگاهی در کلاس های صبح زود با ضعف یادگیری مواجه باشند و در کلاس های حضوری کمتر، خواب کوتاه تر، سلامت روانی ضعیف تر و نمرات پایین تر در مقایسه با همسالان خود خواهند داشت. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان