علائم سردرد استرسی در زنان و مردان متفاوت است + علت

خط سلامت: اگر با استرس های روزمره دست و پنجه نرم می کنید، تنها نیستید. بر اساس نظرسنجی اخیر انجمن روانشناسی آمریکا، بیش از یک چهارم بزرگسالان در طول روز استرس و فشار روانی، بیش از حد متوسط، را تجربه می کنند و با احتمال زیاد به سردرد استرسی مبتلا می شوند.

علائم سردرد استرسی در زنان و مردان متفاوت است + علت

به گزارش خط سلامت استرس های روزمره معمولا بر سلامت فیزیکی فرد تاثیرات منفی به جای می گذارند. سردرد استرسی که معمولا با حالتی شبیه به نبض زدن در سر تجربه می شود؛ یکی از تاثیرات منفی استرس بر سلامت جسم است؛ اما نکته مثبت این است که سردرد استرسی غالبا کوتاه مدت و قابل درمان هستند.

سردرد استرسی را بشناسید

شایع ترین نوع سردرد، سردرد تنشی است که به عنوان سردرد استرسی نیز شناخته می شود. سردرد استرسی از لحاظ مدت زمانی که تجربه می شوند به دو دسته تقسیم می شوند:

سردرد استرسی دوره ای

سردرد استرسی ممکن است دوره ای باشند، به این معنی که کمتر از 15 روز در ماه رخ می دهند.

سردرد استرسی مزمن

اگر سردرد استرسی ، بیش از 15 روز در ماه برای بیش از سه ماه متوالی رخ دهد، س ردرد استرسی مزمن نامیده می شود .

استرس چگونه باعث سردرد می شود؟

استرس واکنش جنگ و گریز را، در سطح زیستی، با ترشح هورمون های مختلف، فعال می کند و به دنبال آن تغییرات فیزیکی ایجاد شده منجر به سردرد می شود.

استرس‌های عاطفی مانند چیزی که در افسردگی و اضطراب، تجربه می شود و همچنین استرس‌های فیزیکی، مانند نشستن طولانی‌مدت با وضعیت نامناسب نیز می‌توانند باعث سردرد استرسی شوند.

تفاوت های جنسیتی در سردرد استرسی

به گفته کتابخانه ملی پزشکی، سردردهای استرسی در بزرگسالان، بیشتر در زنان نسبت به مردان، اتفاق می افتد. متخصصان خاطرنشان می کنند، افرادی که حساسیت بیشتری به درد دارند، بیشتر دچار سردرد استرسی می شوند .

علائم سردرد استرسی

سردرد استرسی معمولاً در قسمت بالایی سر یا جلوی سر تجربه می شود. درد ناشی از سردرد استرسی ، معمولاً خفیف یا متوسط ​​است. فرد مبتلا به سردرد استرسی ، احساس می کند هر دو طرف سرش توسط کمربند پهنی به هم فشرده می‌شود؛ همچنین ممکن است فشار مداوم به صورت یا گردن احساس شود. به گفته موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی، در سردرد استرسی ، احتمالا حساسیت به نور و صدا تجربه می شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان