اضطراب را با 3 تکنیک خاموش کنید / روانشناسان از اهمیت اضطراب صبحگاهی می گویند

خط سلامت: بسیاری از افراد با احساس اضطراب و تنش از خواب بیدار می شوند. عوامل مختلفی از جمله: استرس بیش از حد، قند خون پایین، عوارض جانبی برخی داروها، خواب بی کیفیت و تغییرات هورمونی در بروز اضطراب صبحگاهی نقش دارد.

اضطراب را با 3 تکنیک خاموش کنید / روانشناسان از اهمیت اضطراب صبحگاهی می گویند

بهترین راه کاهش اضطراب صبحگاهی

به گزارش خط سلامت بسیاری از افراد در پاسخ به به احساس اضطراب در اوایل صبح از روش های ناسازگار مانند گردش بی هدف در فضاهای مجازی استفاده می کنند. در حالیکه راه های سازگار در برابر اضطراب صبحگاهی وجود دارد که به افزایش توان و کاهش تنش کمک می کند. برخی از روش های سازگار در پاسخ به احساس اضطراب خصوصاً در اوایل صبح عبارت است از:

شفقت و دلسوزی

برای داشتن یک روز خوب، بهتر است با احساس اضطراب خود نجنگید و خود را به خاطره تجربه تنش و اضطراب سرزنش نکنید. دلسوزی نسبت به خود باعث می شود احساس گناه ناشی از وجود افکار منفی کاهش یابد و به دنبال آن اضطراب کم شود.

آگاهی

یکی از مواردی که همزمان با اضطراب تجربه می شود فاجعه پنداری است. فاجعه پنداری باعث می شود فرد نتیجه اغلب اتفاقات را بسیار بدبینانه پیش بینی کند. آگاه باشید بسیار از افکار ناخوشایند و منفی به وقوع نمی پیوندد.

اقدام کنید

هنگام تجربه اضطراب صبحگاهی، برای آماده کردن یک صبحانه کامل و مفید اقدام کنید. این کار باعث می شود از طریق پرداختن به یک رفتار سالم اضطراب تان کاهش پیدا کند. گوش دادن به موسیقی مورد علاقه و تمرکز روی محیط اطراف به همراه تنفس عمیق به افزایش احساس آرامش کمک می کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان