این افراد به محدوده عشق نمی توانند وارد شوند

خط سلامت: اظهار نظر های منفی، نسبت به افراد دارای اضافه وزن در بسیاری از حوزه های زندگی از جمله مدرسه، محل کار و به ویژه در روابط اجتماعی دیده می شود.

این افراد به محدوده عشق نمی توانند وارد شوند

به گزارش خط سلامت این نگاه منفی نسبت به افراد دارای اضافه وزن، منجر می‌شود آن ها با کلیشه های منفی در رابطه با داشتن اضافه وزن موافق باشند و خود را بی ارزش بدانند.

عواقب انگ اجتماعی چیست؟

انگ زدن و تمسخر افراد دارای اضافه وزن، سلامت روان تحت تاثیر قرار می دهد. در یک پژوهش با هدف شناسایی تاثیرات منفی انگ زدن ، بر سلامت روان افراد دارای اضافه وزن مشخص شد، این افراد معمولا با احساسات منفی متعددی دست و پنجه نرم می کنند، برخی از این احساسات منفی عبارت است از:

احساس بی ارزشی

در این مطالعه مشخص شد، به دلیل کلیشه های مرتبط با افراد دارای اضافه وزن، این افراد به شایستگی و اعتبار خود شک داشتند به گونه ای که برخی افراد دارای اضافه وزن گزارش دادند، این احساس عدم شایستگی در آن ها منجر به ترک شغل و قطع ارتباطات اجتماعی در مقطعی از زندگی شده است.

سرزنش خود

شرکنندگان در این پژوهش گزارش دادند، خود را به دلیل اضافه وزن سرزنش می کردند. این افراد خود را ضعیف می دانستند که به رژیم غذایی پایبند نیستند.

تصویر بدن منفی

برخی شرکت کنندگان این پژوهش، تمام هویت خود را دلیل اضافه وزن زیر سوال می بردند و بدن خود را بسیار زشت توصیف می کردند. این به ویژه در زمینه روابط عاشقانه مطرح بود. آن ها می گفتند تا وزن خود را کم نکند، رابطه عاشقانه‌ ای برقرار نمی کند.

دوسوگرایی

برخی از افراد دارای اضافه وزن، علی رغم جایگاه اجتماعی و اقتصادی بالایی که داشتند، بیش از حد دلمشغول وزن خود بودند به گونه که سایر نقاط مثبت وجود خود را نمی دیدند و بر اضافه وزن خود متمرکز بودند.

موارد گفته شده تنها برخی از پیامدهای منفی ناشی از تمسخر و انگ زدن به افراد دارای اضافه وزن است که به خوبی ضرورت تغییر دیدگاه نسبت به ایده آل های زیبایی نشان می دهد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان