2 میانبر به سوی ازدواج شاد

خط سلامت: تقریباً هر ازدواجی با برگزاری یک جشن شروع می شود.

2 میانبر به سوی ازدواج شاد

به گزارش خط سلامت هر یک از زوجین برای زندگی مشترک و آینده خود سرشار از امید هستند. اگرچه ازدواج مستلزم مسئولیت پذیری و داشتن بلوغ روانی است، پژوهش ها نشان می دهد، راه رسیدن به یک ازدواج شاد بسیار آسان است.

چه چیزی منجر به رضایت زناشویی می شود؟

گذران وقت با همسر، بخشش و ارتباط سالم که عاری از قضاوت باشد، رضایت زناشویی را به دنبال دارد. اگر هیچ یک از این سه مورد، در یک ازدواج وجود نداشته باشد، معمولاً نشانه‌ای از یک مشکل بسیار عمیق‌تر است.

عناصر اساسی برای داشتن ازدواج شاد

دو مولفه مهم که منجر به خلق یک ازدواج شاد و افزایش رضایت زناشویی می شود عبارت است از:

محبت کردن به همسر

محبت کردن کلید اصلی داشتن یک ازدواج شاد است. چه کسی دلش نمی خواهد مورد توجه قرار گیرید؟ سعی کنید با تمام وجودتان، به همسر خود محبت کنید. محبت می تواند طیف وسیعی از رفتارها را در برگیرد، از خریدن یک شاخه گل گرفته تا شنونده خوب و همدل بودن.

از خودگذشتگی

از خودگذشتگی، منجر به داشتن یک ازدواج شاد می شود. از خود گذشتگی در ازدواج به این معنا است که همواره خود و نیازهای خود را در اولویت قرار ندهید، بلکه هم دوش و همراه همسر خود باشید و سعی کنید همواره نیازها و مسائل او را مد نظر قرار دهید.

تقریباً هر مشکل زناشویی را می توان به عدم رعایت این دو قانون مرتبط دانست، بنابراین برای داشتن یک ازدواج شاد سعی کنید از هر فرصتی برای محبت و توجه به نیازهای همسر خود استفاده کنید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان