ترفندی ساده برای جا گذاشتن خستگی ها

خط سلامت: غذاهای خاصی وجود دارند که اغلب در لیست «گزینه های سالم» قرار می گیرند. به عنوان مثال اسفناج را در نظر بگیرید. احتمالا از دوران کودکی در مورد ویتامین ها و سایر اجزای مفید آن شنیده اید.

ترفندی ساده برای جا گذاشتن خستگی ها

علل خستگی

به گزارش خط سلامت یک مشکل سلامتی که می تواند باعث خستگی شود، کم خونی و فقر آهن است. زمانی که یک فرد آهن کافی نداشته باشد، می‌تواند بر توانایی گلبول‌های قرمز خون برای انتقال اکسیژن و در نهایت سطح انرژی اش تأثیر بگذارد. در حالی که اسفناج ممکن است دقیقاً درمان کننده این مشکل سلامتی نباشد، محتوای آهن موجود در آن می تواند برای افراد مبتلا به این نوع کم خونی مفید باشد.

یک بشقاب انرژی

در واقع، ممکن است بخواهید بیشتر از برگ های کوچک اسفناج بخورید، زیرا طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده 100 گرم از آن حاوی 1.26 میلی گرم آهن است. همین مقدار آهن در برگ های اسفناج بالغ کمی کمتر از1.05 میلی گرم است.

رفع خستگی

در حالی که اسفناج ممکن است به رفع خستگی ناشی از کم خونی ناشی از فقر آهن کمک کند، همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین K است، یک ماده مغذی که می تواند با وارفارین رقیق کننده خون تداخل داشته باشد. اگر وارفارین یا رقیق کننده خون مصرف می کنید، قبل از افزودن اسفناج بیشتر یا سایر غذاهای غنی از ویتامین K به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان