با نمایش درمانی بر 8 درد روانی غلبه کنید / این شیوه نوین را برای التیام مشکلات روانی بشناسید

خط سلامت: نمایش درمانی یک جایگزین خلاقانه برای رویکردهای درمانی سنتی تر مانند گفتار درمانی است .

با نمایش درمانی بر 8 درد روانی غلبه کنید / این شیوه نوین را برای التیام مشکلات روانی بشناسید

نمایش درمانی چیست؟

به گزارش خط سلامت درام درمانی نوعی روان درمانی است که از تکنیک های تئاتر و داستان سرایی برای کمک به افراد برای حل تعارض، بهبود سلامت روانی و تقویت رشد شخصی استفاده می کند. چندین روش نمایش درمانی عبارتند از:

بازیگری

ابتکار

داستان سرایی

نقش آفرینی

نمایش عروسکی

تمرینات نوشتن خلاق

تجسم های هدایت شده

نمایش درمانی در انواع محیط ها از جمله مدارس، برنامه های سرپایی، خانه های سالمندان و مراکز درمانی مصرف مواد انجام می شود. یک نمایش درمانی ، به افراد اجازه می دهد تا آزادانه افکار و احساسات خود را در یک محیط امن و حمایتی بدون تکیه بر ارتباطات کلامی بررسی کنند. نمایش درمانی بر اساس نیازها و ترجیحات هر فرد است و درمانگر به شناسایی تکنیک های مناسب برای کمک به رشد و بهبودی آن فرد کمک می کند.

مزایای نمایش درمانی

درام درمانی یک رویکرد خلاقانه و تجربی برای درمان است که برای کمک به افرادی که با مسائل مختلف سلامت روان از جمله شرایط سلامت رفتاری، اختلالات مصرف مواد، تروما و مشکلات روابط استفاده می شود. همچنین گفته می شود برای کسانی که بی خانمان هستند، درگیری خانوادگی دارند و در معرض خطر هستند نیز موثر است.

برخی از مردم از نمایش درمانی لذت می برند، زیرا به آنها اجازه می دهد تا روایت زندگی خود را تحت کنترل داشته باشند. افراد تشویق می شوند که واقعاً به تجربه متمایل شوند برای مثال، می توانند جزئیات یا پایان یک خاطره دردناک را تغییر دهند یا به عنوان یک ابزار یادگیری عمل کنند. به طور کلی، نمایش درمانی به افراد فرصتی می دهد تا مشکلات خود را از منظری متفاوت ببینند.

برخی از مزایای اصلی نمایش درمانی این است که به افراد کمک می کند:

اهداف شخصی تعیین کنند

افزایش عزت نفس

احساس را بیان کنند

بهتر است با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند

بهتر است خودشان را درک کنند

کمتر احساس انزوا کنند

مهارت های مقابله ای بهتری را توسعه دهند

حل مشکلات

چه کسی باید نمایش درمانی را امتحان کند؟

هرکسی می تواند نمایش درمانی را امتحان کند ، اما نشان داده شده است که این یک جزء موفق درمان برای شرایط سلامت روان زیر است:

اختلال استرس پس از سانحه

اختلالات اضطرابی

افسردگی

اختلالات مصرف مواد

مشکلات یادگیری

جبران غم و غصه

اثربخشی نمایش درمانی

اگرچه انجمن نمایش درمانی آمریکای شمالی (NADTA) استانداردهای حرفه ای را برای نمایش درمانی در سال 1979 ایجاد کرد، اما نمایش درمانی هنوز به عنوان یک رویکرد درمانی جدید در نظر گرفته می شود. داده ها حاکی از آن است که نمایش درمانی یک درمان مبتنی بر شواهد موفق است، اما محققان همچنان به بررسی مزایای آن با افزایش محبوبیت نمایش درمانی ادامه می دهند.

انواع دیگر درمان خلاق

نمایش درمانی تنها یکی از چندین نوع تکنیک درمانی خلاقانه است که برای کمک به افراد برای یافتن شادی، شفا و بهبود سلامت روانی استفاده می شود. نمونه‌های دیگری از روش‌های درمان بیانی عبارتند از:

هنردرمانی : هنردرمانی از شیوه‌های غیرکلامی مانند رنگ‌آمیزی، کلاژ کردن و سفال‌گری برای تقویت سلامت ذهنی، جسمی و عاطفی فرد استفاده می‌کند.

موسیقی درمانی : دو دسته از موسیقی درمانی وجود دارد که برای ارتقاء شفا استفاده می شود. موسیقی درمانی فعال شامل مواردی مانند آهنگسازی، آواز خواندن یا نواختن یک ساز است و موسیقی درمانی پذیرا بر گوش دادن یا پاسخ دادن به موسیقی متمرکز است.

حرکت درمانی : رقص وحرکت درمانی از حرکت برای بهبود سلامت کلی از طریق یکپارچگی ذهنی، عاطفی، فیزیکی و اجتماعی استفاده می کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان