اگر به این نکته توجه کنید دردهای مزمن کم می شود

خط سلامت: دردهای مزمن، اغلب یک شمشیر دو لبه هستند. این دردها از فعالیت‌های روزانه که باعث کاهش اضطراب و افسردگی می شود، می کاهند و باعث بروز مشکلات سلامت روان می شوند.

اگر به این نکته توجه کنید دردهای مزمن کم می شود

به گزارش خط سلامت دردهای مزمن دردهایی هستند که معمولا درمان‌های موثر برای رفع آنها وجود ندارد.

مدیریت دردهای مزمن و استرس

نوشیدن الکل، خوردن غذای ناسالم و گوشه گیری بیش از حد و روی آوردن به شبکه های مجازی، راه های ناسازگاری برای مقابله با دردهای مزمن و استرس هستند که شرایط را بدتر می کند.

از آنجایی که دردهای مزمن و کاهش سلامت روان بسیار مرتبط هستند، تلاش برای بهبود یک مشکل به نفع دیگری است. اگر می‌خواهید سلامت جسم و روانتان سریع‌تر بهبود یابد، هر دو را همزمان مورد توجه قرار دهید چراکه پیوند محکمی بین جسم و روان وجود دارد.

علم پشت ارتباط روان و بدن

ممکن است بدیهی به نظر برسد که سلامت روان ما هنگام درد آسیب می بیند، اما شواهد علمی این پدیده هنوز نسبتاً جدید است. یک نظرسنجی نشان داده است تقریباً نیمی از آنها که درد فیزیکی را تجربه کرده اند، عقیده داشتند دردهای مزمن فیزیکی آنها، به دلیل دردهای عاطفی و مشکلات سلامت روان بدتر شده است.

در یک مطالعه‌ 500 بیمار مراقبت‌های اولیه با دردهای مزمن کمر، لگن یا زانو به مدت 12 ماه مورد بررسی قرار گرفتند، نیمی از آنها افسردگی داشتند و نیمی دیگر بدون افسردگی گزارش شده بودند. پس از معاینه دوره ای بیماران، محققان دریافتند دردهای مزمن پس از بدتر شدن افسردگی آنها وخیم تر می شود و افسردگی پس از دوره های درد مدیریت نشده، حتی در بیماران بدون افسردگی افزایش می یابد.

چرا بین جسم و روان رابطه وجود دارد؟

رابطه متقابل جسم و روان آنقدر رایج است که دانشمندان در مورد آنچه ممکن است در بدن ما اتفاق بیفتد که به این رابطه کمک می کند، در حال تحقیق هستند. پیوندی که دانشمندان در حال کشف آن هستند، مربوط به عملکرد سیستم عصبی است. سیستم عصبی به طور مداوم با محیط در حال تغییر سازگار می شود، به این دلیل است که شغل جدید، زندگی در شهر دیگر یا شروع یک رابطه عاشقانه ممکن است در ابتدا ما را تحت فشار و هیجان قرار دهد، اما در نهایت تبدیل به یک روند معمول در زندگی می شود.

چگونه رابطه جسم و روان را بهبود بخشیم؟

تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک که آرامش را در بدن برقرار می کند، می تواند به شما کمک کند رابطه متقابل جسم و روان را بهبود بخشید. به گفته دکتر هایدی هاویک، راه های ساده ای برای آموزش مغز برای مقابله با دردهای مزمن وجود دارد؛ داشتن تحرک و ورزش کردن، حفظ سلامت روده از طریق تغذیه سالم و مراقبه در مدیریت درد مزمن موثر است و باعث می شود از مشکلات سلامت روان ناشی از دردهای مزمن جلوگیری شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان