حال خوب می خواهید این دو خوشمزه را حذف کنید

خط سلامت: غذاهایی که می توانند اضطراب را بدتر کنند.

حال خوب می خواهید این دو خوشمزه را حذف کنید

به گزارش خط سلامت لازم نیست این غذاها را به کلی از رژیم غذایی خود حذف کنید. لذت بردن از آنها هر از گاهی خوب است، اما در نظر بگیرید که مصرف خود را به حداقل برسانید.

کربوهیدرات های تصفیه شده

مجدداً، غذاهایی که باعث افزایش شدید قند خون و متعاقب آن سقوط قند خون می شوند، غذاهایی هستند که در صورت داشتن اضطراب باید از آنها اجتناب کنید. اینها شامل غلات و نوشیدنی های حاوی شکر افزوده بالا و محصولات پخته شده از غلات تصفیه شده است.

فلر گفت: افت شدید سطح گلوکز اغلب منعکس کننده علائم اضطراب است، بنابراین مراقب غذاهایی باشید که این علائم را ایجاد می کنند.

علاوه بر این رژیم‌های غذایی سرشار از قند معمولاً دارای مواد مغذی کمتری هستند، این بدان معناست که مردم فرصت خوردن غذاهایی را که می‌توانند از سلامت مغز و خلق و خویشان حمایت کنند، از دست می‌دهند.

قهوه و نوشیدنی های انرژی زا

کافئین موجود در این نوشیدنی ها می تواند منجر به بی قراری و افزایش ضربان قلب شود که از علائم اضطراب نیز هستند بنابراین بهتر است در حد اعتدال مصرف شوند.

افراد مبتلا به اضطراب در برابر بدتر شدن علائم ناشی از مصرف کافئین آسیب پذیرتر هستند. کافئین و نوشیدنی های انرژی زا نیز می توانند تأثیر منفی بر خواب داشته باشند که می تواند علائم اضطراب را بدتر کند.

همه ما چیزهایی را که می خوریم و می نوشیم متفاوت تحمل می کنیم، بنابراین برخی از افراد ممکن است کم و بیش به اثرات کافئین یا شکر حساس باشند.

به یاد داشته باشید تجربیات ما منحصربه‌ فرد هستند و هیچ چیز در خلاء اتفاق نمی‌افتد، به خصوص وقتی صحبت از تغذیه به میان می‌آید. می خواهیم بدن خود را بشناسیم تا بتوانیم انتخاب هایی داشته باشیم که از سلامت فردی ما حمایت می کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان