بهترین شیوه کم کردن افسردگی / این راه ساده را بکار ببرید

خط سلامت: احتمالا مطالب زیادی در رابطه با فواید ورزش کردن خوانده اید. ورزش کردن، به واسطه تحرکات بدنی، باعث می شود افسردگی کاهش پیدا کند، بعلاوه افراد حین ورزش نشخوار فکری کمتری دارند.

بهترین شیوه کم کردن افسردگی / این راه ساده را بکار ببرید

به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان داده است، ورزش های تیمی اثرات مثبت بیشتری بر سلامت روان و جسم کودکان دارد.

بهترین ورزش کدام است؟

یک مطالعه در مقیاس بزرگ روی کودکان و نوجوانان نشان داده است که شرکت در یک ورزش گروهی با مشکلات سلامت روان کمتری همراه است، اما کودکانی که به طور انحصاری در یک ورزش فردی مانند تنیس یا کشتی شرکت دارند، ممکن است با مشکلات سلامت روان بیشتری نسبت به بچه هایی که اصلا ورزش نمی کنند؛ روبرو شوند.

عادات ورزشی و سلامت روان

در یک مطالعه گسترده داده‌های مربوط به عادات ورزشی و سلامت روان 11235 کودک 9 تا 13 ساله را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. محققان به دنبال هر گونه ارتباط بین سلامت روان و عادات ورزشی کودکان بودند و عوامل دیگر مانند: درآمد خانواده و فعالیت بدنی را کنترل کردند. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد، کودکانی که در ورزش های گروهی شرکت می کنند کمتر احتمال دارد علائم اضطراب، افسردگی ، گوشه گیری، مشکلات اجتماعی و مشکلات توجه داشته باشند.

در رابطه با دختران، شرکت در هر دو نوع ورزش‌ ، تیمی و انفرادی، با احتمال کمتری برای قانون‌شکنی نسبت کسانی که ورزش نمی کردند، همراه بود. محققان همچنین انتظار داشتند که ورزش های فردی همواره با مشکلات سلامت روان کمتر همراه باشد با این حال، آنها دریافتند کودکانی که به طور انحصاری ورزش های انفرادی انجام می دهند، نسبت به کودکانی که اصلاً ورزش نمی کنند، مشکلات سلامت روانی بیشتری دارند؛ این مورد در بین پسران رایج تر بود. تحقیقات بیشتر می‌تواند به روشن شدن ارتباط بین ورزش‌ های فردی و مشکلات بیشتر سلامت روان کمک کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان