7 درمان غیر دارویی برای کاهش احساس درد / این نسخه نجات بخش است

خط سلامت: 50 میلیون بزرگسال در دنیا با احساس درد مزمن زندگی می کنند. طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری 20 میلیون نفر دردی دارند که زندگی یا فعالیت های کاری شان را محدود می کند. بر اساس گزارش موسسه ملی بهداشت، تخمین زده می‌شود درد مزمن سالانه حداقل 560 تا 635 میلیارد دلار برای هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و کاهش بهره‌وری برای ایالات متحده هزینه داشته باشد .

7 درمان غیر دارویی برای کاهش احساس درد / این نسخه نجات بخش است

زندگی با احساس درد

به گزارش خط سلامت ممکن است به افرادی که با احساس درد زندگی می‌کنند، عمل جراحی یا مصرف دارو، کلاس‌های متعدد پیشنهاد شود.

اغلب افرادی که درد را تجربه می کنند بارها از داروهای مختلف مانند ضدالتهاب‌های غیراستروئیدی (NSAIDs)، کورتیکواستروئیدها، شل‌کننده‌های عضلانی، ضد تشنج‌ها، ضدافسردگی‌ها، داروهای ضدالتهاب مواد افیونی و غیره استفاده کرده اند.

مدیریت درد

چشم انداز مدیریت احساس درد به سرعت در حال تغییر است، زیرا قانونگذاران و آژانس های بهداشتی به دنبال کنترل دقیق تر و نظارت بر شیوه های تجویز داروهای ضد درد هستند. دستورالعمل های جدیدی را در مورد تجویز داروهای مخدر برای دردهای مزمن صادر کرد که به منظور کاهش تعداد نسخه ها و همچنین خطر اختلال مصرف مواد افیونی، مصرف بیش از حد و مرگ است.

افراد مبتلا به درد مزمن ممکن است همچنان به دارو یا جراحی نیاز داشته باشند. این هشت استراتژی را می توان به تنهایی یا با سایر درمان های پزشکی برای کاهش درد استفاده کرد:

طب سوزنی

یک بررسی تحقیقاتی که در شماره 2020 مجله پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد منتشر شد ، نشان داد طب سوزنی در مقایسه با داروها با عوارض جانبی کمتر درد و افس ر دگی را تسکین می‌دهد.

ماساژ درمانی

حداقل یک ساعت در هفته ماساژ درمانی یا سایر دستکاری های بافت نرم می تواند تجربه درد را بهبود بخشد. بررسی سال 2020 از 233 مطالعه در مورد درمان‌های غیردارویی برای شرایط درد مزمن نشان داد ماساژ یکی از درمان‌هایی است که بهتر از مراقبت‌های دارویی یا سایر مراقبت‌های معمول عمل می‌کند.

مدیتیشن، آرامش و بیوفیدبک

اینها روش هایی هستند که ذهن و بدن را با وجود درد به هم متصل می کنند و توسط کالج پزشکان آمریکا برای کمر درد مزمن توصیه می شود.

یوگا، تای چی و پیلاتس

اگرچه احساس درد می تواند شما را به بی حرکتی وادار کند، اما حرکت می تواند درد را کاهش دهد. هیدر تیک، متخصص درد طب یکپارچه ، استادیار بیهوشی و مدیریت درد در دانشگاه واشنگتن در سیاتل، می‌گوید: حرکت باعث تولید اندورفین‌ها در ما می‌شود که به طور طبیعی مواد افیونی هستند .

تغذیه

مطمئن شوید بشقاب شما رنگین کمانی از میوه ها و سبزیجات دارد. دکتر تیک، می گوید: بیشتر مردم نمی دانند هر چیزی که می خورید می تواند بر شیمی بدن تأثیر بگذارد. او توصیه می کند از غذاهای شیرین، چرب و فرآوری شده خودداری کنید. در عوض، الگوی غذایی ضد التهابی که توسط آکادمی تغذیه و رژیم غذایی مشخص شده است را هدف قرار دهید. این رویکرد بر خوردن محصولات، غلات کامل، چربی های سالم برای قلب، پروتئین های گیاهی یا ماهی و گیاهان تازه به عنوان چاشنی تاکید دارد. دکتر تیک همچنین مصرف از برخی مکمل ها را مانند منیزیم، ویتامین D ، روغن ماهی و زردچوبه (کورکومین) توصیه می کند.

درمان های دستی ماساژ، درمان استئوپاتیک ، فیزیوتراپی و درمان‌های کایروپراکتیک همگی رویکردهای مبتنی بر شواهد برای مدیریت درد هستند.

افکار خود را به چالش بکشید.

شناسایی الگوهای فکری مضر و ارائه افکار جایگزین به انعطاف‌پذیری و شناسایی مشکلات کمک می‌کند. با توجه به بررسی تحقیقات منتشر شده نشان داده شده است که CBT به بسیاری از جنبه های مدیریت درد کمک می کند. برخی تحقیقات نشان داده اند هیپنوتیزم نیز ممکن است جایگزین موثر و ایمن برای داروها باشد. مروری بر 85 مطالعه در مورد تأثیر درمان برای کاهش درد نشان داد هیپنوتیزم تسکین درد معنی‌داری را برای اکثر افراد فراهم می‌کند.

بهتر ب خوا ب

رابطه بین درد و خواب پویا است. درد با خوابی که نیاز دارید تداخل دارد و کم خوابی باعث بدتر شدن درد می شود. انجام اقداماتی برای بهبود کیفیت خواب بخشی از استراتژی مدیریت درد خواهد بود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان