درمان عمیق دردهای عاطفی / اگر خشمگین یا غمگین هستید بخوانید

خط سلامت: بخشش هدیه ای است که یک فرد می تواند هنگام تجربه خشم و عصبانیت عمیق به خود بدهد.

درمان عمیق دردهای عاطفی / اگر خشمگین یا غمگین هستید بخوانید

به گزارش خط سلامت یک راه موثر برای مدیریت احساسات منفی، مانند خشم ، نفرت و غم، بخشش است. بخشش فرایندی است که به موجب آن فرد از نشخوار فکری در رابطه با صدمه هایی که دیگری به او زده است دست بر می دارد.

آگاهی فرایند بخشش را آسان می کند

آگاهی نسبت به شرایط دیگران و دردها و رنج هایی که از سر گذرانده اند، می تواند فرایند بخشش را آسان کند. در حقیقت این آگاهی، بخشی از روند درمان عاطفی است. به جای آنکه بخواهید به سرعت به دیگران با خشم واکنش نشان دهید، سعی کنید با دیدی عمیق تر اطرافیان خود را رصد کنید و همدلی را در خود تقویت کنید. بدانید رسیدن به این آگاهی آسان نیست چرا که وقتی هیجانات یک فرد در سطح بالایی است، شفقت و دلسوزی چندان قابل دسترس نیست.

بخشش

گاهی فرایند بخشش به سرعت صورت می گیرد، گاهی یک عمر و گاهی هرگز اتفاق نمی افتد، این فرایند به عوامل مختلفی نظیر: تیپ شخصیتی، الگوهای دوران کودکی و تجارب زندگی بستگی دارد. بخشش در حقیقت یک درمان عاطفی در دسترس است که اجازه نمی دهد، خشم و درد ما را از درون بخورد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان