دو درد روانی پنهان افراد معتاد

خط سلامت: یک مطالعه جدید اختلال مصرف مواد را به ویژگی های شخصیتی خاص و اختلالات روانی خاص مرتبط می کند.

دو درد روانی پنهان افراد معتاد

به گزارش خط سلامت محققان دریافتند افرادی که امتیاز بالایی برای ویژگی شخصیتی روان رنجورخویی کسب کرده بودند و افرادی که افسردگی و اضطراب داشتند در معرض خطر اختلال مصرف مواد (SUD) بیشتری قرار داشتند.

اختلال مصرف مواد (SUD) شامل سندرم های وابستگی و استفاده مضر از مواد مخدر و الکل است که اغلب با الگوی تکراری پرهیز-بازگرداندن و بیماری های روانپزشکی پیچیده می شود.

اختلال مصرف مواد و شخصیت

ویژگی های شخصیتی افراد مبتلا به اختلال مصرف مواد (SUD) نیز ممکن است عواملی باشد که در استفاده مداوم از مواد موثر است.

قابل قبول است که اختلال مصرف مواد (SUD) منعکس کننده یک تعامل پیچیده بین مصرف مواد، ویژگی های وابستگی ، علائم بالینی و ویژگی های شخصیتی است.

رابطه بین مصرف مواد و علائم بالینی می تواند جهت دار باشد به عنوان مثال، علائم بالینی ناشی از دارو یا ترک به خوبی شناخته شده است. از سوی دیگر، برخی نظریه پردازان پیشنهاد می کنند بیماران بالینی ممکن است از مواد به عنوان نوعی «خوددرمانی» استفاده کنند.

اختلال مصرف مواد و روان رنجوری

چنین رابطه پیچیده ای بین ویژگی ها و علائم اختلال مصرف مواد (SUD) و شخصیت به بهترین وجه با استفاده از تجزیه و تحلیل شبکه مورد بررسی قرار می گیرد. با این حال، تحقیقات نسبتا کمی این رابطه را بررسی کرده است.

روان رنجورخویی که یک ویژگی شخصیتی است، بالاترین شاخص نزدیکی را نشان داد. علائم افسردگی ، علائم اضطراب و علائم «عمومی» در مقیاس سندرم مثبت و منفی بیشترین تأثیر مورد انتظار را نشان دادند.

با توجه به نتایج تجزیه و تحلیل اهمیت نسبی، علائم افسردگی ، اضطراب و علائم "عمومی" به طور قابل توجهی واریانس مصرف دارو و شدت وابستگی را تعیین کردند.

روی هم رفته، به نظر می‌رسد علائم افسردگی و اضطراب ، اهداف مداخله‌ای برای شکستن سیستم خودپایدار اختلال مصرف مواد (SUD) باشند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان