فایده روانی تقلید نکردن

خط سلامت: ممانعت از تقلید می تواند درک دیگران را افزایش دهد.

فایده روانی تقلید نکردن

به گزارش خط سلامت ممانعت از تقلید از دیگران باعث افزایش همدلی می شود و به افراد اجازه می دهد تا حالت چهره دیگران را بدون توجه به موقعیت شان تشخیص دهند.

جلوگیری از تقلید از دیگران

آموزش افراد برای جلوگیری از تقلید از دیگران، همدلی را افزایش و به آنها اجازه می دهد تا حالت چهره دیگران را بدون توجه به موقعیت شان تشخیص دهند.

وقتی دوستان و خانواده با خبرهای خوب یا بد به ما نزدیک می‌شوند، می‌توانیم با آنها همدردی کنیم خود را جای آنها بگذاریم و احساس کنیم که آنها چه احساسی دارند.

توانایی همدلی با توانایی تقلید

بخشی از توانایی همدلی با توانایی تقلید ازعبارات افرادی که سعی می کنیم با آنها همدلی و درک کنیم مرتبط است، بنابراین یک سؤال مطرح می شود: وقتی ازاین تقلید جلوگیری می شود، همدلی و درک دیگران چگونه تحت تأثیر قرار می گیرد؟

یک مطالعه در دانشگاه هوکایدو اثرات آموزش تقلید - بازداری را بر تشخیص حالات عاطفی در دیگران بررسی کرد.

کار آنها که در مجله مطالعات شناختی علوم شناختی ژاپن منتشر شده است، نشان می دهد تقلید-بازداری به توانایی تشخیص سریع و دقیق حالات عاطفی دیگران کمک می کند.

سرکوب تمایلات تقلیدی

آموزش تقلید -بازداری نوعی آموزش است که بر وادار کردن افراد به سرکوب تمایلات تقلیدی خودکار تمرکز دارد. نشان داده شده است که این آموزش توانایی تشخیص خود و دیگران را افزایش می دهد و همچنین توانایی همدلی را افزایش می دهد. با این حال، تا زمان این مطالعه، اثرات آن بر سرعت و دقت تشخیص حالات چهره در دیگران بررسی نشده بود.

آنها نتیجه گرفتند: برای درک دیگران و برقراری ارتباط با آنها مهم است به وضوح بین موقعیت های خود و دیگران تمایز قائل شویم و موقعیت های دیگران را مستقل از موقعیت خود درک کنیم.

تحقیقات آتی به تأثیر آموزش تقلید - بازداری بر سایر شناخت های اجتماعی مانند درک مقاصد دیگران می پردازد و همچنین تأثیرات آن را نه تنها در سطح رفتاری، بلکه در سطح عصبی نیز بررسی خواهد کرد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان