این بیماری شایع روانی خطر مرگ را بالا می برد

خط سلامت: مطالعه نشان می‌دهد خطر مرگ در افراد مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان 23 درصد بیشتر از افراد بدون این بیماری است.

این بیماری شایع روانی خطر مرگ را بالا می برد

به گزارش خط سلامت خطر مرگ در بیماران مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان 23 درصد بیشتراز سایر بیماران افسرده است. آنها همچنین دو برابر بیشتر مراقبت های سرپایی دارند و سه برابر تعداد روزها را در مراقبت های بستری می گذرانند. محققان به این نتیجه رسیده اند شناسایی بیماران در معرض خطر ابتلا به افسردگی مقاوم به درمان مهم است.

افسردگی و درمان دارویی

افسردگی عامل اصلی ناتوانی عملکردی در سراسر جهان است. رایج ترین درمان ها داروهای ضد افسردگی یا روان درمانی هستند. بسیاری از مبتلایان برای ماه ها یا سال ها نیاز به مراقبت دارند، اما بخش قابل توجهی از بیماران با وجود تلاش برای درمان هرگز بهبود نمی یابند. آنها دارای چیزی هستند که معمولاً افسردگی مقاوم به درمان نامیده می شود.

اثرات افسردگی مقاوم

محققان موسسه کارولینسکا و مرکز تحقیقات روانپزشکی اکنون اثرات افسردگی مقاوم به درمان در منطقه استکهلم را در سطح فردی و اجتماعی بررسی کرده‌اند، چیزی که قبلاً مورد مطالعه قرار نگرفته بود.

در مطالعه مشاهده‌ای مبتنی بر جمعیت، محققان از داده‌های چندین منبع از جمله پایگاه ‌داده مراقبت‌های بهداشتی اداری منطقه استکهلم و آژانس بیمه اجتماعی سوئد استفاده کردند. بیش از 145000 بیمار مبتلا به افسردگی در منطقه استکهلم در این مطالعه وارد شدند.

محققان دریافتند گروه مقاوم به درمان دو برابر بیشتراز درمان های سرپایی استفاده می‌کردند، دوبرابر مرخصی استعلاجی داشتند، سه برابر تعداد روزهای خود را در بیمارستان سپری می‌کردند و 23 درصد نرخ مرگ و میر بیشتری نسبت به بیماران مبتلا به افسردگی پاسخ‌دهنده به درمان داشتند.

یوهان لوندبرگ، استاد کمکی روانپزشکی در گروه علوم اعصاب بالینی و رئیس بخش اختلالات خلقی در کلینیک روانپزشکی شمالی استکهلم می گوید: آنها همچنین افزایش همبودی با سایر شرایط روانپزشکی مانند سندرم اضطراب ، بی خوابی ، سندرم سوء مصرف مواد و آسیب به خود را در گروه مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان دریافتند.

خطر ابتلا به افسردگی مقاوم

محققان دریافتند خطر ابتلا به افسردگی مقاوم به درمان را می‌توان در اولین تشخیص افسردگی پیش‌بینی کرد. مهم ترین عامل پیش آگهی، شدت افسردگی بود.

آنها همچنین افزایش همبودی با سایر شرایط روانپزشکی مانند سندرم اضطراب ، بی خوابی ، سندرم سوء مصرف مواد و آسیب به خود را در گروه مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان دریافتند.

پروفسور یوهان لوندبرگ می‌گوید: از شناسایی بیمارانی که در معرض خطر ابتلا به افسردگی مقاوم به درمان هستند، سود می‌بریم، زیرا این بیماری باعث رنج شخصی زیادی می‌شود و هزینه ای برای کل جامعه است.

به طور متوسط ​​یک سال و نیم طول کشید تا بیماران مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان دو بار اقدام به درمان کنند که چندین ماه بیشتر از زمانی است که برای ارزیابی اثربخشی درمان افسردگی توصیه می شود.

پروفسور لوندبرگ می‌گوید: جایگزینی مکرر درمان‌های ناکارآمد احتمالا کمک بزرگی به این گروه بیماران خواهد کرد.

وی می‌گوید: با توجه به نتایج مطالعه، اگر پزشک درمان‌های غیرموثر را با سرعت بیشتری جایگزین کند و درمان‌های توصیه‌ شده برای افسردگی مقاوم به درمان، مانند لیتیوم، را بیشتر از آنچه در مواد مورد مطالعه وجود داشت، استفاده کند آنها می‌توانند بهبود یابند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان