حشیش چگونه مغز را خاموش می کند

خط سلامت: یک مطالعه جدید به دنبال درک بهتر این است که چگونه استفاده از حشیش میکروبیوم دهان را تغییر می دهد و چگونه بر اختلالات عصبی تأثیر می گذارد.

حشیش چگونه مغز را خاموش می کند

به گزارش خط سلامت دکتر وی جیانگ، استاد میکروبیولوژی و ایمونولوژی در دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی (MUSC)، به بررسی اثرات حشیش ‌پرداخت وپی برد حشیش باعث ایجاد تغییراتی در میکروبیوم دهان و تاثیر آن بر بیماری های عصبی می شود.

اثرات منفی میکروبیوم دهانی

جیانگ گفت: این اولین مطالعه ای بود که میکروبیوم دهانی تغییر یافته توسط حشیش و اثرات آن بر مغز را بررسی می کند.

حشیش پرمصرف ترین ماده مخدر در ایالات متحده است و استفاده طولانی مدت از آن می تواند منجر به اختلال در حافظه، یادگیری و مهارت های حرکتی شود. دود حشیش همچنین حاوی ترکیبات مضر ناشی از احتراق است که بر سلامت دهان و دندان تأثیر می گذارد.

تغییرات باکتری های دهان و سلامت مغز

تغییرات در باکتری های دهان با بیماری های قلبی عروقی، زایمان زودرس و حتی بیماری آلزایمر مرتبط است. تغییرات غیرطبیعی در میکروبیوم دهان که به نام دیس بیوز شناخته می شود، می تواند به باکتری های مضر اجازه دهد در دهان رشد کنند و وارد جریان خون شوند و به سایر اندام ها مانند مغز آسیب برسانند.

جیانگ گفت: وابستگی روانی به یک ماده مخدر می‌تواند اثرات عصبی مضری داشته باشد، اما ما نمی‌دانیم چه چیزی این اثرات را در مصرف‌کنندگان سنگین حشیش ایجاد می‌کند. ما می دانیم که سلامت دهان و دندان بر سلامت روان تأثیر می گذارد. با این حال، ما دقیقاً نمی دانیم که میکروبیوم چه نقشی ایفا می کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان