2 فایده دوش گرفتن بر سلامت روان / این تکنیک بی نظیر است

خط سلامت: تا به حال به این فکر کرده اید که چرا دوش گرفتن علاوه بر اینکه بدن شما را آرام می کند، جریانی از افکار خلاقانه در رابطه با مسائل مختلف به راه می اندازد؟

2 فایده دوش گرفتن بر سلامت روان / این تکنیک بی نظیر است

به گزارش خط سلامت فعالیت های شخصی، مانند دوش گرفتن که اجباری در آن وجود ندارد؛ به ما اجازه می دهد، ارتباط خود را برای دقایقی با دنیای پر سر و صدای بیرون قطع کنیم و می توانند به فواصل مراقبه ای تبدیل شوند که منجر به تفکر خلاق می شود.

رابطه دوش گرفتن با تفکر خلاق

اگر ذهن خود را هم زمان روی چند کار متمرکز کنیم، اغلب عملکرد کاهش می یابد و منجر به اشتباه می شود. هنگامی که ذهن منطقی، عمدا روی مشکل تمرکز می کند، انرژی زیادی به لحاظ زیستی و روانی صرف می شود؛ در حالی که حین انجام یک کار آزادانه که نیاز به تفکر ندارد، مانند: تمرینات ورزشی، پیاده روی در طبیعت و دوش گرفتن ، افکار ناخودآگاه شما اجازه پیدا می کند تا فراتر از روند معمول به تجزیه و تحلیل بپدازند و حتی یک راه حل عالی برای مشکل پیدا کند. آزاد کردن ذهن، راهی قابل اعتماد برای بینش خلاقانه است.

رابطه دوش گرفتن با آزاد سازی ذهن

یکی دیگر از مزایای دوش گرفتن این است که صدای آب جاری، تحریک بیرونی را متوقف می کند. صدای آب باعث ایجاد محرومیت جزئی حسی می شود و ایده‌هایی که در پس‌زمینه فکر شما نهفته است، می‌توانند به آگاهی برسند و شما را از یک بن‌بست عبور دهند.

فعالیت هایی مانند: دوش گرفتن و پیاده روی می توانند فرصت هایی برای درون نگری و تأمل باشند که نتیجه عدم تفکر عمدی و آزاد سازی ذهن هستند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان