کم خوابی را خنثی کنید / این خوشمزه ها کمک نمی کنند

خط سلامت: کم خوابی، می تواند عملکرد شناختی را مختل کند و خطر تصادف هنگام رانندگی یا کار با دستگاه های صنعتی را افزایش دهد.

کم خوابی را خنثی کنید / این خوشمزه ها کمک نمی کنند

به گزارش خط سلامت خوردن بعضی موادغذایی می تواند، اثرات منفی کم خوابی را تاحدودی خنثی کند و به شما کمک کند پیامدهای محرومیت از خواب را دفع کنید.

کاهش اثرات نامطلوب کم خوابی

یک مطالعه اخیرا بررسی کرد آیا یک رژیم غذایی دو هفته ای کم کربوهیدرات، در مقایسه با یک رژیم غذایی شامل کربوهیدرات بالا، می تواند اثرات منفی 36 ساعت محرومیت از خواب را بر عملکردشناختی مانند: تفکر و تمرکز، میزان شادابی و خواب آلودگی کاهش دهد یا خیر. همانطور که انتظار می رفت، رژیم غذایی کم کربوهیدرات شامل نشاسته و شیرینی کمتر، باعث کاهش غلظت گلوکز خون و افزایش سطح برخی ترکیبات شیمیایی بدن می شود، تا انرژی از دست رفته، جبران شود.

کاهش اثرات نامطلوب کم خوابی با رژیم غذایی

در مقابل، خوردن یک رژیم غذایی پر کربوهیدرات با درجه بیشتری از خواب آلودگی غیرقابل مقاومت در طول دوره های کم خوابی همراه بود. بنابراین، اگر قصد دارید اثرات منفی کم خوابی بر عملکرد شناختی، خلق و خو و هم چنین خواب آلودگی را خنثی، مصرف یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات طول روز مفید است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان