دارویی که دیابت را درمان می کند / این یافته شگفت انگیز است

خط سلامت: داروهای ضد روان پریشی، می توانند نشانه هایی مانند توهم و هذیان را در یک فرد مبتلا به روان پریشی کنترل کنند.

دارویی که دیابت را درمان می کند / این یافته شگفت انگیز است

به گزارش خط سلامت داروهای ضد روان پریشی قدیمی ممکن است گزینه جدیدی برای درمان دیابت نوع 2 باشند.

درمان دیابت نوع 2

نیاز فزاینده ای برای یافتن روش های درمانی جدید برای دیابت نوع 2 وجود دارد، چرا که 15 درصد از بیماران قادر به مصرف داروی متفور مین، یکی از رایج ترین داروهای درمان دیابت نوع 2، نیستند. محققان دریافته‌اند که دسته‌ای از داروهای ضد روان پریشی قدیمی‌تر می‌توانند یک گزینه درمانی جدید امیدوارکننده برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باشند و به رفع نیاز بیمارانی که قادر به استفاده از سایر درمان‌های موجود نیستند کمک کنند.

استفاده جدید از داروهای قدیمی

تولید دارو فرآیندی پیچیده، زمان بر و پرهزینه است. این شامل فعالیت های بالینی برای آزمایش ایمنی و اثربخشی دارو است و می‌تواند هزینه بسیار زیادی داشته باشد. توسعه دارو جدید از آزمایشگاه تا استفاده در کلینیک یا بیمارستان ممکن است سالها طول بکشد. محققان اشاره می کند که با استفاده مجدد از داروی موجود، می‌دانیم که چه عوارض جانبی دارد، به طور کلی می‌دانیم که بی‌خطر است.

عوارض داروی های قبلی

داروهای ضد روان پریشی ، عوارض جانبی بالقوه آنها مانند خواب آلودگی، سرگیجه یا خستگی ناشی از تأثیر آنها بر گیرنده های دوپامین را دارند، بنابراین محققان حال برنامه ریزی برای ایجاد یک نسخه اصلاح شده ازبرخی از انواع داروهای ضد روان پریشی ، هستند که به مغز نمی رسد و عوارض جانبی بالقوه کمتری دارد. تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان