این بیماری روانی قلب را خاموش می کند

خط سلامت: افسردگی و سلامت روان ضعیف با خطرات بالاتر بیماری قلبی در میان بزرگسالان جوان مرتبط است.

این بیماری روانی قلب را خاموش می کند

به گزارش خط سلامت مطالعه ارتباط بین افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان و افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی در افراد جوان را نشان می دهد.

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققان جانز هاپکینز داده های بیش از نیم میلیون نفر بزرگسالان جوانی که احساس افسردگی می کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سلامت قلب ضعیف هستند.

بیماری های قلبی عروقی و افسردگی

این یافته ها به شواهد رو به رشدی اضافه می کند که بیماری های قلبی عروقی را با افسردگی در میان بزرگسالان جوان و میانسال مرتبط می کند و نشان می دهد رابطه بین این دو می تواند در اوایل بزرگسالی آغاز شود.

این مطالعه نشان داد بزرگسالان جوانی که خود گزارش می‌دهند احساس افسردگی می‌کنند یا روزهای سلامت روانی ضعیفی داشته‌اند،میزان حملات قلبی، سکته مغزی و عوامل خطرزای بیماری‌های قلبی بالاتری دارند.

بیماری های قلبی عروقی و خستگی

زمانی که استرس ، مضطرب یا افسرده هستید، ممکن است احساس خستگی کنید و ضربان قلب و فشار خون افزایش یابد. گاریما شارما، دانشیار پزشکی در جان هاپکینز می‌گوید: همچنین رایج است که احساس ناراحتی می‌تواند منجر به انتخاب‌های سبک زندگی نامناسب مانند سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، کمتر خوابیدن و عدم تحرک بدنی شود که همه شرایط نامطلوبی بر قلب می‌گذارند.

شارما و همکارانش داده‌های 593616 بزرگسال را که در سیستم نظارت بر عوامل خطر رفتاری شرکت داشتند، بررسی کردند.

بیماری های قلبی عروقی و رفتار

این مطالعه نشان داد به طور کلی افرادی که چندین روز احساس ناراحتی خود را گزارش کردند، ارتباط قوی‌تری با بیماری‌های قلبی عروقی و سلامت ضعیف قلب داشتند.

رابطه بین افسردگی و بیماری قلبی یک خیابان دو طرفه است.

یاآ آدوما کواپونگ، فوق دکتری در مرکز پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی جان هاپکینز می‌گوید: افسردگی خطر ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش می‌دهد و کسانی که بیماری قلبی دارند افسردگی را تجربه می‌کنند.

مطالعه ما نشان می دهد باید سلامت روان را در میان بزرگسالان جوان در اولویت قرار دهیم و شاید غربالگری و نظارت بر بیماری قلبی را در افراد دارای شرایط سلامت روان برای بهبود سلامت کلی قلب را افزایش دهیم.

کواپونگ می‌گوید این مطالعه جدید تنها تصویری از سلامت قلب و عروق در میان جوانان مبتلا به افسردگی ارائه می‌دهد و مطالعات جدید باید به بررسی تأثیر افسردگی بر سلامت قلب و عروق در طول زمان بپردازد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان