پشت این بی رحمی درد بزرگی نهفته است

خط سلامت: محققان در مورد اینکه چگونه افسردگی و روان پریشی پس از زایمان می تواند برخی از مادران را به انجام اعمال خشونت آمیز علیه فرزندان خردسال خود یا حتی قتل آنها سوق دهد، بحث می کنند.

پشت این بی رحمی درد بزرگی نهفته است

به گزارش خط سلامت یک زن ماساچوست متهم به قتل فرزندان سه و پنج ساله خود و مجروح کردن نوزاد هفت ماهه خود شده است و این سؤال را ایجاد می کند که چگونه یک مادر ظاهراً دوست داشتنی می تواند خانواده جوان خود را مورد آزار قرار دهد.

خودکشی پس از زایمان

لیندسی کلنسی از داکسبری پس از اینکه فرزندانش را خفه کرد در یک اقدام ظاهری برای خودکشی از پنجره طبقه دوم بیرون پرید. کلنسی در ماه ژوئیه در رسانه های اجتماعی درباره رنجش از اضطراب پس از زایمان صحبت کرد.

خشونت پس از زایمان

لوری کرامر، پروفسور روانشناسی دانشگاه نورث ایسترن، در مورد اینکه چگونه مشکلات روانی تازه می تواند باعث شود مادران از خشونت علیه فرزندان خود استفاده کنند، صحبت کرد.

کرامر، که در بخش روانشناسی کاربردی کار می کند، همچنین مداخلاتی را توصیف می کند که می تواند به محافظت از مادران و فرزندان آنها کمک کند.

افسردگی پس از زایمان چقدر شایع است و چه علائمی دارد؟

افسردگی پس از زایمان شایع است. در حدود یک تا دو نفر از هر 10 زن که زایمان می کنند. آنها ممکن است احساس غم و اندوه، بد خلقی، ناراحتی و واقعاً گیج شوند از این واقعیت که انتظار داشتند در تولد نوزادشان سرخوش و واقعاً خوشحال باشند. تازه مادران ممکن است خستگی زیادی داشته باشند، احساس ناامیدی داشته باشند و به سختی بخوابند.

افسردگی پس از زایمان می تواند بسیار جدی باشد و نیاز به مداخله داشته باشد. همچنین ممکن است به مرور زمان از بین برود، به خصوص اگر زن به اندازه کافی بخوابد و کسی را داشته باشد که بتواند به مراقبت از نوزاد کمک کند.

روان پریشی پس از زایمان چه تفاوتی با سایکوز پس از زایمان دارد؟

روان پریشی پس از زایمان بسیار بسیار نادر است. همچنین بسیار جدی تر است. مادران مبتلا به روان پریشی پس از زایمان نیز ممکن است احساس افسردگی و ناامیدی داشته باشند، اما با سردرگمی و اختلال در تفکر همراه است.

در موارد شدید، مبتلایان ممکن است دچار توهم، به ویژه توهمات شنوایی شوند. وقتی آنها درست فکر نمی کنند و صداها را نمی شنوند، شاید پارانوئید می شوند و توهماتی دارند، می توانند به گونه ای عمل کنند که برای خود یا دیگران خطرناک باشد. این می تواند صداهایی باشد که به آنها می گویند کارهای خطرناکی انجام دهند. آنها قادر به رد برخی از افکار مزاحم، هذیان یا توهم نیستند.

چه کسانی در دوران پس از زایمان بیشتر در معرض خطر مشکلات روانی هستند؟

ما پیش‌بینی‌کننده‌های زیادی نداریم که چه کسی آسیب‌پذیرتر است، چه کسی بیشتر در معرض خطر است. برخی تصورات وجود دارد زنانی که سابقه هر نوع اختلال روانپریشی مانند اختلال دوقطبی یا اسکیزوفرنی دارند، بیشتر در معرض خطر روان پریشی پس از زایمان هستند، اما ممکن است برای زنانی که هیچ سابقه روانپزشکی ندارند اتفاق بیفتد. محققان بیمارستان عمومی ماساچوست تخمین می‌زنند که حدود نیمی از موارد روان‌پریشی پس از زایمان در افرادی اتفاق می‌افتد که هیچ سابقه اختلالات روانی ندارند .

برای جلوگیری از اثرات منفی افسردگی پس از زایمان و روان پریشی پس از زایمان بر زنان و فرزندان شان چه باید کرد؟

مطمئن شوید که مادران نوزادان از حمایت زیادی برخوردار هستند. بدن زنان تغییرات زیادی را تجربه می‌کند و هورمون‌های مختلفی در آن نقش دارند.

مطمئن شوید که مادرغذا می خورد و خواب کافی دارد. کمبود خواب یک پیش بینی کننده بزرگ برای بسیاری از مشکلات سلامت روان است.

آیا زنان گاهی از کمک گرفتن می ترسند؟

من فکر می کنم که زنان از اینکه به عنوان یک مادر بد دیده شوند بسیار می ترسند، علیرغم این واقعیت که افسردگی پس از زایمان یک پدیده جهانی است. علاوه بر مداخلات پزشکی و حمایت روانی، تماس با زنان دیگری که تجربیات مشابهی را پشت سر گذاشته اند و راه خود را برای برون رفت از آن یافته اند می تواند مفید باشد. قرار نیست تا آخر عمر چنین احساسی داشته باشند. مشاوره و درمان می تواند بسیار مفید باشد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان