سنجش وضعیت روانی مردم با توئیت

خط سلامت: توییت‌ها نشان می‌دهند که مردم در کجای شهرها احساسات متفاوتی را ابراز می‌کنند

سنجش وضعیت روانی مردم با توئیت

به گزارش خط سلامت با استفاده از داده‌های توییتر، محققان توانستند رویدادها و مکان‌های خاصی را در شهرها که با احساسات مختلف مرتبط بودند، تعیین کنند. ایستگاه‌های قطار و وسایل حمل ‌و نقل با شادی کمتر و انزجار بیشتری همراه بودند، در حالی که هتل‌ها و رستوران‌ها با ابراز بیشتر شادی مرتبط بودند.

تجزیه و تحلیل نزدیک به 2 میلیون توییت ایجاد شده توسط افراد در لندن و سانفرانسیسکو، رویدادها و انواع مکان‌هایی را که با احساسات مختلف مرتبط هستند، بررسی می‌کند.

مقایسه سطوح شادی بین مناطق جغرافیایی

مجموعه رو به رشدی از تحقیقات، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و داده‌های مکان را برای بررسی رفتار و احساسات انسان بررسی می‌کنند. به عنوان مثال، برای مقایسه سطوح شادی بین مناطق جغرافیایی.

مقیاس‌های جغرافیایی بزرگ‌تر و احساس

با این حال، بسیاری از این کار به مقیاس‌های جغرافیایی بزرگ‌تر محدود شده است و تنها بر روی یک احساس در یک زمان، یا بر ارزیابی کلی از احساسات مثبت در مقابل احساسات متمرکز است.

سیریارایا و همکارانش نشان می‌دهند چگونه بیان عاطفی انسان را می‌توان در سطح دقیق‌تری با استفاده از توییت‌ها و اطلاعات مربوط به ساختمان‌ها، مشاغل و سایر مکان‌های مورد علاقه پلتفرم عمومی Open Street Map بررسی کرد.

آنها از ابزارهای محاسباتی موسوم به شبکه های عصبی برای تجزیه و تحلیل نزدیک به 2 میلیون توییت ساخته شده توسط بیش از 200000 نفر در لندن و سانفرانسیسکو استفاده کردند و تشخیص دادند مردم چه زمانی و در کجا خشم، انتظار، انزجار، ترس، شادی ، غم، تعجب یا اعتماد را ابراز می کنند.

تجزیه و تحلیل نشان داد انواع مکان های مختلف با بیان احساسات مختلف مرتبط است به عنوان مثال در هر دو شهر، توییت‌هایی که در ایستگاه‌های قطار، پل‌ها و وسایل حمل‌ و نقل ایجاد می‌شوند، تمایل کمتری به ابراز شادی و انزجار دارند. توییت‌های هتل‌ها و رستوران‌ها سطوح بالاتری از شادی را نشان می‌داد. علاوه بر این، نزدیکی به برخی سایت‌ها - و نه فقط بودن در داخل سایت‌ها - با تفاوت در احساسات ابراز شده مرتبط بود.

انواع مکان و بیان احساسات

تجزیه و تحلیل نشان داد که انواع مکان های مختلف با بیان احساسات مختلف مرتبط است.

محققان نسبت به تعمیم بیش از حد نتایج هشدار می دهند برای مثال، این مطالعه فقط شامل توییت‌هایی به زبان انگلیسی بود. با این وجود، آنها می توانند راه را برای تحقیقات دقیق اضافی برای اطلاع رسانی در زمینه هایی مانند برنامه ریزی شهری و گردشگری هموار کنند.

نویسندگان اضافه می‌کنند: مطالعه ما نشان می‌دهد چگونه می‌توان ویژگی‌های احساسات ظریف را در سطح مکانی و زمانی دقیق در کل شهر، با استفاده از منابع داده‌ای در دسترس عموم به تصویر کشید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان