بدخوابیدن مسری است ! / اگر مشکل بد خوابی دارید بخوانید

خط سلامت: استرس والدین در والدینی که از اختلالات خواب رنج می برند یا فرزندانی با اختلال خواب دارند بیشتر است.

بدخوابیدن مسری است ! / اگر مشکل بد خوابی دارید بخوانید

به گزارش خط سلامت بر اساس مطالعه جدیدی از دانشگاه بریگام یانگ، ایالات متحده ، میزان استرس والدین در میان والدینی که خود اختلالات خواب دارند یا فرزندانی با اختلال خواب دارند بیشتر است.

رابطه اختلال خواب و استرس

اختلالات خواب و استرس دارای یک همبستگی دو طرفه هستند. استرس باعث اختلالات خواب و اختلالات خواب باعث افزایش استرس می شود. در میان والدین، تصور می شود که بین خواب ، استرس ، خلق و خو و خستگی و خواب فرزندان شان تداخل پیچیده ای وجود دارد.

محققان داده‌های 14009 کارمند را تجزیه و تحلیل کردند که همگی دارای فرزندان وابسته بودند. به طور کلی، 2.2٪ از کارکنان برای درمان استرس و 12.5٪ برای درمان یک اختلال خواب ، از جمله بی خوابی، پرخوابی یا آپنه خواب ، مراجعه کردند. 2.0

اختلالات خواب در خانواده

محققان دریافتند که پس از تنظیم سن، جنس و وضعیت تاهل، میزان استرس در کارکنان مبتلا به اختلال خواب بیشتر است.

این مطالعه همچنین نشان داد اگر کودکی دچار اختلال خواب باشد، میزان بی خوابی والدین و آپنه خواب هر دو تقریبا دو برابر می شود.

نویسندگان به این نتیجه رسیدند درک بهتر ارتباط بین کیفیت خواب والدین و کودک و استرس والدین ممکن است به بهبود درمان و کاهش خطر این اختلالات کمک کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان