راز روانی زنانی که زیاد سلفی می گیرند

خط سلامت: زنانی که سلفی شان را به اشتراک می گذارند با سطوح بالاتر پرخاشگری مرتبط هستند.

راز روانی زنانی که زیاد سلفی می گیرند

به گزارش خط سلامت تحقیقات جدید دانشگاه سوانسی نشان می‌دهد زنانی که سلفی شان را به اشتراک می گذارند با استراتژی‌های ارعاب‌آمیز خودنمایی مرتبط است که با سطوح بالاتر پرخاشگری رابطه دارد.

این مطالعه که توسط پروفسور فیل رید انجام شد عکس های سلفی و غیر سلفی در رسانه های اجتماعی توسط 150 نفر را بررسی کرد تا دریابند چگونه افراد برای تأثیرگذاری روی دیگران رفتار می کنند.

عکس های سلفی و غیر سلفی

به طور متوسط، زنان در ماه پنج سلفی و 10 عکس غیر سلفی ارسال می کردند، در حالی که مردان دو سلفی و 6 سلفی غیر سلفی داشتند. با این حال، طیف وسیعی از پست های سلفی وجود داشت، به طوری که برخی افراد بیش از 40 عکس سلفی در ماه ارسال می کردند.

عکس های سلفی و خودنمایی

برای زنان، قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده پست سلفی، میزان اتخاذ استراتژی‌ خودنمایی بود. آنها هر چه بیشتر تمایل داشتند در دنیای واقعی اقداماتی را منتشر کنند تا شخصیتی قدرتمند در نظر دیگران باشند ، بیشتر سلفی ارسال می کردند. این سلفی ها به طور خاص نه برای مردان و نه زنان، بلکه به طور کلی برای فضای آنلاین بود.

مردان هیچ رابطه ای بین ارائه خود ارعاب آمیز در دنیای واقعی و ارسال سلفی نشان نمی دادند، اما تمایل آنها به پذیرفته شدن بود.

عکس های سلفی و جنبه تهاجمی شخصیت

پروفسور فیل رید از دانشکده روانشناسی دانشگاه سوانسی گفت: وقتی محدودیت های اجتماعی معمولی که در "دنیای واقعی" عمل می کنند حذف شوند، می تواند بیان این جنبه تهاجمی شخصیت زن را تسهیل کند.

پروفسور رید اضافه کرد: این نتایج نشان می‌دهد که دیدگاه‌ها درباره پرخاشگری باید تغییر کند. رفتار دیجیتال نشان می‌دهد زنان برای منفعل بودن برنامه‌ریزی نشده‌اند، بلکه به همان اندازه مردان پرخاشگر هستند .

داده‌ها همچنین نشان داد در حالی که مردان عموماً قاطع‌تر از زنان در دنیای واقعی بودند، هیچ تفاوتی در استفاده از استراتژی‌های خودنمایی پرخاشگرانه در دنیای واقعی بین جنسیت‌ها وجود نداشت. در واقع، مردان تمایل به نشان دادن سطوح بالاتری از راهبردهای رضایت نسبت به زنان داشتند.

پروفسور رید می‌گوید: در حالی که مردان گزارش می‌دهند در دنیای واقعی قاطع‌تر هستند، این رفتارها همیشه با رفتار آنلاین آن‌ها مرتبط نبود، جایی که زنان تمایل داشتند به ویژگی‌های پرخاشگرانه‌شان اجازه دهند رفتارشان را بیشتر از مردان هدایت کند. این ممکن است منعکس کننده عملکرد مجموعه متفاوتی از هنجارهای نقش اجتماعی یا عدم وجود آنها در فضای آنلاین باشد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان