تهدید هم بو دارد !

خط سلامت: محققان نورون‌هایی را شناسایی می‌کنند که بوی تهدید را می‌فهمند.

تهدید هم بو دارد !

به گزارش خط سلامت محققان در حال یافتن سرنخ‌های جدیدی هستند که نشان می‌دهد چگونه سیستم حس بویایی به ارزیابی تهدید کمک می‌کند و نورون‌هایی را پیدا کرده‌اند که اگر بو یک تهدید باشد، یاد می‌گیرند.

حس بویایی به ارزیابی تهدید

خواه از آن آگاه باشیم یا نه، هنگام ورود به یک فضای جدید، از حس بویایی خود برای ارزیابی بی خطر بودن یا تهدید استفاده می کنیم. در واقع، برای بسیاری از قلمرو حیوانات، این توانایی برای بقا و تولید مثل ضروری است. محققان مؤسسه علوم اعصاب دل مونته در دانشگاه روچستر در حال یافتن سرنخ‌های جدیدی هستند که نشان می‌دهد چگونه سیستم حسی بویایی به ارزیابی تهدید کمک می‌کند و نورون‌هایی را یافته‌اند که اگر بویی تهدیدکننده باشد، یاد می‌گیرند.

دکتر جولیان میکس، محقق اصلی آزمایشگاه یادگیری اجتماعی و شیمی‌شناسی، گفت: در تلاشیم تا بفهمیم که چگونه حیوانات با بو تعامل می‌کنند و چگونه بر رفتار آنها در زمینه‌های اجتماعی و غیراجتماعی تهدیدکننده تأثیر می‌گذارد. تحقیقات اخیر ما ابزارهای ارزشمندی را در اختیار قرار می دهد تا در کارهای آینده خود از آنها استفاده کنیم و مجموعه های خاصی از نورون ها در سیستم بویایی ما را به حافظه بوهای تهدید کننده متصل می کند.

یاد گرفتن بوی تهدید

نحوه واکنش مغز به یک تهدید اجتماعی ممکن است توسط بو هدایت شود. دکتر کلسی زوک، که اولین نویسنده این تحقیق بود، گفت: تحقیقات ما آنچه را که می دانیم یک قدم جلوتر می برد و مشخص می کند در کجای سیستم بویایی این اتفاق می افتد. اکنون می دانیم که شکل پذیری بین نورون ها و پرخاشگری بین نورون ها رخ می دهد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان