6 عادت سمی که بدبخت می کند / کدام عادت را دارید؟

خط سلامت: عادت های سمی، مجموعه ای از رفتارهای مضر هستند که به مرور زمان، آثار منفی خود را در زندگی فرد آشکار می کنند.

6 عادت سمی که بدبخت می کند / کدام عادت را دارید؟

به گزارش خط سلامت عادت های سمی شما را از مسیر اهدافتان دور می کند و باعث می شود انرژی فراوانی را صرف انجام کارهایی کنید که منفعتی برای شما ندارد.

عادت های سمی را بشناسید

عادت های سمی ، بی سروصدا عمل می کنند و اگر جلوی آن ها را نگیرید و آن ها را با عادات مثبت جایگزین نکنید، نمی توانید آن طور که باید، اهداف خود را محقق کنید. شش عادت سمی که اغلب افراد آن را تجربه می کنند عبارت است از:

چک کردن مداوم تلفن همراه

یکی از عادت های سمی ، استفاده افراطی از تلفن همراه است. تلفن‌ های همراه همیشه با شما هستند و آماده اند تا حواس شما را به راحتی از آنچه دوست ندارید انجام دهید، پرت کنند.

اعلان‌های مداوم برای بررسی تلفن، تمرکز شما را مختل می‌کند؛ پس از اینکه تسلیم حواس پرتی شدید و کاری را که باید انجام ندادید احساس نارضایتی می کنید.

وقتی وسوسه می‌شوید که تلفن خود را چک کنید، چشمان خود را ببندید و نفسی بکشید تا به این میل بپردازید، با خود عهد ببندید که پیش از پایان کار، گوشی را چک نکنید.

اهمال کاری

عادت سمی دیگر، به تعویق انداختن کارها تا آخرین لحظه است. اهمال کاری استرس را افزایش می دهد و ما را از خود ناراضی می کند. با این حال، مردم کار را به تعویق می‌اندازند، زیرا نمی‌خواهند با ناراحتی‌ هایی که با انجام وظایف مرتبط هستند، مانند اضطراب ، عدم اطمینان یا کسالت روبرو شوند. اهمال کاری یک ویژگی ذاتی انسان نیست بلکه یک مشکل تنظیم هیجان است. شما می توانید یاد بگیرید که احساسات خود را بهتر تنظیم کنید. هنگامی که یک محرک درونی مانند اضطراب ، عدم اطمینان یا بی حوصلگی را احساس می کنید، محتوای فکر خود را شناسایی کنید و آن را یادداشت کنید؛ سپس آن احساسات را بررسی کنید. هیجانات خود را خاموش نکنید؛ بدانید با اجتناب عمدی از افکار خاص، آنها پایدارتر می شوند.

مقایسه خود با دیگران

عادت سمی دیگر، مقایسه کردن خود با دیگران است. همه ما حسادت و عدم کفایت را با مقایسه خود با دیگران تجربه کرده ایم. احساس حسادت هنگام تماشای زندگی دیگران در رسانه های اجتماعی ما را تشویق می کند با استفاده از هر راهی حواس خود را پرت کنیم تا کمتر رنج بکشیم. احساس اینکه شخص دیگری اوقات بهتری را سپری می‌کند یا زندگی هیجان‌انگیزتری دارد، می‌تواند ما را از قدردانی از آنچه داریم و تلاش برای بهبود خودمان باز دارد. مقایسه باعث می شود برای چیزهایی، مانند دارایی‌های فانتزی، تلاش کنیم. این نوع انگیزه بیرونی است و به عواملی خارج از ما متکی است و صرفا برای مدتی حال ما را خوب می کند. انگیزه بیرونی حتی ممکن است ما را تحت تاثیر قرار دهد تا شغل یا اهدافی را که واقعاً نمی‌خواهیم دنبال کنیم. به جای تمرکز بر موفقیت دیگران و تلاش برای کسب تایید آنها، روی خودتان تمرکز کنید.

تمرکز بر نکات منفی

چهارمین عادت سمی ، تمرکز بر نکات منفی است. انسان ها تمایل به تمرکز روی چیزهای منفی دارند و ما در مورد تجربیات بد نشخوار می کنیم. به عنوان مثال، اگر روزی با بهره وری پایین دارید، احساس شرمساری می کنید؛ این یک تله ذهنی است. شرم فقط شما را به حواس پرتی سوق می دهد و یک چرخه معیوب را تداوم می بخشد.

تمرین خودآگاهی ابزاری قدرتمند برای مقابله با افکار منفی است. با خودآگاهی به افکار و احساسات خود دسترسی پیدا می کنید، توانایی تان برای کنترل احساسات خود تقویت می شود و استرس و اضطراب را کاهش پیدا می کند.

عدم تعیین حد و مرز

پنجمین عادت سمی ، ناکامی در تعیین حد و مرز با دوستان و خانواده است که منجر به فرسودگی شغلی و کاهش انرژی، خلاقیت و انگیزه شود. به زندگی خود در سه حوزه فکر کنید: شما، کارتان و روابطتان. در هر حوزه زندگی، ارزش‌ها یی وجود دارد که قصد داریم به آن ها برسیم. همه حوزه های زندگی باید در تقویم شما جایی داشته باشند. اگر این کار را نکنید، شما احساس نامتعادل بودن و ناتوانی خواهید کرد.

هنگامی که ارزش های خود را شناسایی کردید، یک تقویم داشته باشید و واقع بینانه، برای رسیدن به اهداف و ارزش های خود زمان تعیین کنید. به عنوان مثال، صبح هر جمعه برای خانواده شما رزرو شده است و فعالیت کاری را در این زمان تا جای ممکن انجام نمی شود.

غفلت از خودمراقبتی

آخرین عادت سمی عدم مراقبت از سلامت جسم و روان است که منجر به احساس خستگی و ناراحتی می شود و فرسودگی شغلی را به دنبال دارد. مراقبت از خود در هسته اصلی سه حوزه زندگی شما است زیرا دو مورد دیگر به سلامت و تندرستی شما بستگی دارد. اگر مراقب خود نباشید، روابط شما آسیب می بیند و کارها شما خوب پیش نمی رود. ورزش کردن، خوابیدن، خوردن وعده های غذایی سالم و اختصاص وقت برای سرگرمی مانند مطالعه و باغبانی، همه راه هایی برای سرمایه گذاری روی خودتان است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان