شب ها تا دیر وقت بیدار می مانید؟ این فرمول را اجرا کنید

خط سلامت: آیا می توانید از جغد شب به چکاوک صبح تبدیل شوید؟

شب ها تا دیر وقت بیدار می مانید؟ این فرمول را اجرا کنید

به گزارش خط سلامت مطالعه‌ای در ژوئن 2021 عادات خواب 85000 نفر را در بریتانیا تجزیه و تحلیل کرد و نشان داد افرادی که چرخه خواب نامناسبی دارند، احتمال بیشتری دارد که افسردگی ، اضطراب و احساس سلامتی کمتری داشته باشند.

جغدهای شب که ترجیح می دهند تا دیروقت بیدار بمانند بیشترین آسیب را خواهند دید.

چگونه خواب بهتر داشته باشیم

برای غلبه بر کمبود خواب و تأخیر ساعت بیولوژیکی اجتماعی، متخصصان پیشنهاد می کنند زمان خواب خود را به عقب برگردانید. اگر نیاز دارید تا ساعت 6 صبح بیدار باشید، ساعت 11 شب بخوابید تا هفت ساعت توصیه‌شده برای شاداب کردن بدن تان را دریافت کنید.

نکاتی برای کمک در به خواب رفتن سریع شامل مدیتیشن، تنفس عمیق و آرام سازی پیشرونده عضلانی است. سپس برای اینکه ساعت داخلی بدن به خوبی کار کند، بهتر است در روزهای غیر کاری نیز به همین برنامه عمل کنید.

ساعت یکسان خواب

کلرمن گفت: شما باید سعی کنید در روزهای هفته و روزهای غیر کاری ساعات خواب و بیداری یکسانی داشته باشید، اما اگر در طول هفته کاری به اندازه کافی نمی خوابید، باید سعی کنید در روزهای آزاد بیشتر بخوابید.

وی گفت: تحقیقات در چند سال گذشته نشان می‌دهد که « خواب برگشتی» مفید است به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2020 نشان داد بزرگسالانی که در روزهای آزاد به خواب می‌روند، کمتر احتمال دارد سطوح التهاب بالاتری را نشان دهند. التهاب عامل اصلی بیماری مزمن است.

یک مطالعه در سال 2019 که تقریباً 44000 نفر را به مدت 13 سال تحت بررسی قرار داد، نشان داد برای افراد زیر 65 سال خواب کمتر از 5 ساعت در روزهای آزاد با 52 درصد بیشتر مرگ و میر زودرس مرتبط است.

یک مطالعه روی بزرگسالان کره ای نشان داد خواب کامل در روزهای آزاد ممکن است با کاهش وزن مرتبط باشد، در حالی که مطالعه دیگری نشان داد خوابیدن یک ساعت اضافی در روزهای غیر کاری نیز به کنترل قند خون کمک می کند.

بزرگسالان برای داشتن سلامتی به حداقل هفت ساعت خواب آرام در شب نیاز دارند.

سایر نکات برای مقابله با کمبود خواب عبارتند از: ورزش کردن، اجتناب از چرت زدن و رعایت بهداشت خواب خوب، مانند پرهیز از قهوه در بعد از ظهر و الکل در شب، دور نگه داشتن تلفن های هوشمند و سایر وسایل الکترونیکی از اتاق خواب و حمام گرم یا استراحت با یوگا.

داسگوپتا گفت : وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، دکمه چرت زدن را نزنید تمام تلاش خود را بکنید که وقتی زنگ ساعت شما به صدا در می آید از رختخواب بلند شوید و سعی کنید بیرون بروید. به خصوص اگر هوا خوب باشد و صبح ها آفتاب زیادی وجود داشته باشد. این باعث سرکوب ملاتونین و تنظیم مجدد ریتم شبانه روزی می شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان