سحر خیز ها 6 بار کامروا می شوند !

خط سلامت: سحر خیزی، اگرچه تا حدودی دشوار است؛ فوایدی دارد که منجر به افزایش موفقیت و کیفیت زندگی می شود.

سحر خیز ها 6 بار کامروا می شوند !
به گزارش خط سلامت سحرخیزی یک عادت مفید است که منجر به افزایش بهره وری انسان ها می شود.

فواید سحرخیزی

سحرخیزی ویژگی افراد موفق است. افراد سحرخیز معمولا از توانایی خود برای انجام وظایف بیشتر ،ابراز خوشحالی می کنند. برخی از فواید سحر خیزی عبارت است از:

افزایش زمان دردسترس

سحرخیزی باعث می شود، شما زمان قابل توجهی قبل از شروع کار داشته باشید. شما می توانید قهوه بنوشید، صبحانه کافی و سالم بخورید، مدیتیشن کنید و از صبح لذت ببرید. سحر خیزی باعث می شود شما بر زمان خود تسلط داشته باشید و این به کاهش استرس کمک می کند و به شما این امکان را می دهد که روز خود را با یک نکته مثبت شروع کنید نه استرس.

آماده شدن برای شروع روز

افراد سحرخیز، زمان کافی برای آماده شدن جهت یک روز کاری با کیفیت را دارند. مطالعات نشان داده است، افراد سحرخیز از زمان اضافی خود برای سازماندهی، تعیین هدف و برنامه ریزی برای روزها و هفته های آینده خود استفاده می کنند.
علاوه بر این، افراد سحرخیز قادر به پیش بینی مشکلات و به حداقل رساندن آنها هستند؛ این مورد برای زندگی کاری آن ها بسیار مفید است.
ورزش کردن
برای بسیاری از افراد، رفتن به باشگاه پس از یک روز کاری طولانی، امکان پذیر نیست. سحرخیزی ، زمانی در روز فراهم می کند که شما فارغ از سایر وظایف در بازه زمانی که دیگران خواب هستند می توانید ورزش کنید. ورزش قبل از شروع کار، شما را برای انجام وظایف مختلف آماده می کند؛ همچنین مجموعه ای از مزایای سلامتی را ارائه می دهد که به تقویت خلق و خو، بهره وری و تمرکز شما کمک می کند.
کمک به داشتن خواب بهتر
سحرخیزی ، فقط به شما وقت بیشتری نمی دهد، بلکه به ایجاد تغییرات مهم در سلامت روان، عادات روزانه و حتی خواب بهتر کمک می‌کند. مشخص شده است که افراد سحرخیز، خواب با کیفیت تری دارند و وقتی از خواب بیدار می شوند احساس رضایت بیشتری می کنند.
افزایش سلامت روان
تحقیقات به این نتیجه رسیده است که سحر خیزی ، به کاهش استرس و افزایش سلامت روان کمک می کند. یک مطالعه به این نتیجه رسیده است، که افراد سحرخیز ثبات روانی بیشتری دارند. مطالعه دیگری نشان داده است، کسانی که صبح ها زیاد می خوابند، نسبت به افراد سحرخیز بیشتر در معرض افسردگی قرار دارند.
سحرخیزی سخت است
سحرخیزی ، سخت است. در ابتدا وقتی شما تصمیم می گیرید سحر خیز باشید، با اشتیاق صبح زود بیدار می شوید، اما به احتمال زیاد، مجددا به عادت خواب قبلی خود باز می گردید. شما ممکن است بعد از آنکه زنگ هشدار را شنیدید دکمه چرت زدن را فشار دهید و کمی چرت بزنید؛ آنچه اهمیت دارد این است که هر روز چند دقیقه از روز قبل زودتر بیدار شوید و در زمان هایی که نتوانستید سحرخیز باشید ناامید نشوید؛ به مسیر خود و خلق عادت شگفت انگیز سحرخیزی ادامه دهید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان