کاهش درد میگرن با 3 ویتامین

خط سلامت : درمان های مکمل ممکن است به برخی از افرادی که میگرن را تجربه می کنند کمک کند.

کاهش درد میگرن با 3 ویتامین

بیوفیدبک و تمدد اعصاب

به گزارش خط سلامت بیوفیدبک روشی است که افراد برای کسب آگاهی از عملکردهای بدن مانند ضربان قلب و تنش عضلانی استفاده می کنند. با گذشت زمان، افرادی که تحت بیوفیدبک قرار می‌گیرند یاد می‌گیرند این عملکردها را با تمرین تنفس عمیق، آرامش عضلانی و سایر مهارت‌ها کنترل کنند.

بیوفیدبک و سایر اشکال تمرین آرام سازی می تواند تنش عضلانی و درد مزمن را کاهش دهد و یکی از درمان های مکمل برای سردرد است که به خوبی مطالعه شده است.

آموزش بیوفیدبک و تمدد اعصاب می‌تواند فراوانی و شدت میگرن را تا 45 تا 60 درصد کاهش دهد که با داروهای رایج میگرن مقایسه می‌شود. با این حال، آنها در مقایسه با دارو بهترین عملکرد را دارند.

طب سوزنی

بررسی 22 کارآزمایی نشان داد طب سوزنی می تواند دفعات میگرن را به طور مؤثرتری نسبت به انجام ندادن طب سوزنی کاهش دهد.

این نشان می دهد طب سوزنی ممکن است از میگرن جلوگیری کند. علاوه بر این، مطالعاتی که طب سوزنی را با داروهای پیشگیری کننده میگرن مقایسه کردند، نشان دادند که بعد از 3 ماه، هم افرادی که طب سوزنی دریافت می‌کنند و هم کسانی که دارو مصرف می‌کنند حداقل 50 درصد دوره‌های کمتری داشتند.

محققان خاطرنشان کردند در مقایسه با داروها، طب سوزنی نیز کمتر باعث عوارض جانبی می شود.

درمان شناختی رفتاری

درمان شناختی رفتاری (CBT) نوعی روان درمانی است که هدف آن کمک به افراد در درک چگونگی تأثیر افکار، احساسات و رفتارهای شان بر یکدیگر است. افراد می توانند از آن برای انواع بیماری های روانی استفاده کنند، اما برای کمک به مقابله با علائم فیزیکی مانند درد نیز موثر است.

برخی از مطالعات نشان دادند که CBT می تواند علائم میگرن را کاهش دهد.

نحوه مصرف ایمن ویتامین ها

مکمل های ویتامین به طور کلی در دوزهای توصیه شده ایمن هستند. با این حال، برخی از آنها در دوزهای بالا می توانند مضر باشند. افراد باید همیشه قبل از مصرف مکمل جدید با پزشک مشورت کنند تا مطمئن شوند متناسب با نیازهای شان است.

برخی از مکمل ها می توانند با داروها تداخل داشته باشند یا بر شرایطی که ممکن است فرد از قبل داشته باشد تأثیر بگذارد. برخی از آنها برای استفاده در دوران بارداری مناسب یا بی خطر نیستند.

چه زمانی با پزشک صحبت کنیم

اگر فردی به طور منظم دوره های میگرن را تجربه می کند، مراجعه به پزشک یک قدم معقول است. یک پزشک می تواند یک برنامه درمانی ایجاد کند یا افراد را به متخصص ارجاع دهد.

توصیه های پزشکی برای میگرن

شدید است

ناگهان شروع می شود، مانند یک رعد و برق

شامل مشکلات گفتاری، بینایی یا حرکتی است

همزمان با تب ، گیجی، یا سفتی گردن است

اگر فرد گیج است یا علائم عصبی دیگر را نشان می دهد، یا اگر میگرن ثانویه به ضربه سر است، فوراً به دنبال کمک باشید.

اگر فردی مکمل های ویتامین را برای میگرن امتحان کرد و علائم جدیدی را تجربه کرد، باید مصرف مکمل را قطع کرده و با پزشک مشورت کند.

ویتامین های میگرن

برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که استفاده از برخی ویتامین ها برای میگرن می تواند علائم آنها را کاهش دهد یا تعداد دوره هایی را که تجربه می کنند کاهش دهد.

با این حال، دانشمندان باید تحقیقات بیشتری را انجام دهند تا بفهمند مکمل‌هایی مانند B2، منیزیم و CoQ10 چقدر موثر هستند و چگونه کار می‌کنند. درمان های دیگری که ممکن است تسکین دهند عبارتند از بیوفیدبک و طب سوزنی. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان