با این 3 ویژگی می فهمید چه کسی دروغگو است

خط سلامت: مطالعه سه نشانگر مردانگی را مشخص می‌کند که با احتمال دروغگویی مرتبط هستند.

با این 3 ویژگی می فهمید چه کسی دروغگو است

به گزارش خط سلامت سه ویژگی فیزیکی مردانه با احتمال دروغ گویی یا راستگویی در ارتباطات استراتژیک مرتبط است. در یک بازی فرستنده و گیرنده در آزمایشگاه، مردانی که نسبت عرض به قد صورت شان بیشتر بود،دیگران را فریب بیشتری می‌دادند، در حالی که آنهایی که نسبت بین طول انگشت سبابه و انگشت حلقه شان بالاتر بود، بیشتر درگیر حقیقت گفتن بودند.

مبادلات اقتصادی، سیاست گذاری و عملیات تجاری همه با ارتباط صادقانه بین افراد مختلف بستگی دارد. مطالعات نشان می دهد بسیاری از مردم از دروغ گویی حتی زمانی که گفتن حقیقت هزینه شخصی دارد و به نفع آنها است، بیزار هستند و دوری می کنند.

یک تیم تحقیقاتی به دنبال کشف نشانگرهای بیولوژیکی بودند و اینکه ممکن است تفاوت‌های فردی را در بیان حقیقت در طول ارتباطات استراتژیک توضیح دهد. محققان ترجیح دادند روی سه نشانگر مردان تمرکز کنند، زیرا مردان تمایل دارند در محیط‌هایی که ارتباطات استراتژیک رایج است مانند شرکت‌ها و آژانس‌های مالی، سهم بیشتری از نقش‌ها را ایفا کنند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد هورمون‌های جنسی در تصمیم‌گیری اخلاقی نقش دارند.

دروغ و اعتماد

اعتماد به دیگران برای توسعه اقتصادی و تعاملات روزمره ضروری است. دروغ گویی این اعتماد را از بین می برد. ادبیات تجربی نشان داده است ما بسیار کمتر از آنچه تئوری استاندارد اقتصادی پیش‌بینی می‌کند، دروغ می‌گوییم، اما درجه زیادی از ناهمگونی های فردی در این مورد وجود دارد. برخی از افراد بسیار بیشتر از دیگران دروغ می گویند .

پژوهشگران با این مساله مواجه شدند آیا ویژگی های فیزیولوژیکی می توانند این ناهمگونی را توضیح دهند. آنها روی مردانگی تمرکز کردند زیرا مردان در بسیاری از تعاملات مانند مشاوره مالی، تجارت، سیاست پولی اکثریت را تشکیل می‌دهند.

در مجموع 168 دانشجوی کارشناسی در اسپانیا برای آزمایش در نظر گرفته شدند. ابتدا شرکت کنندگان در یک بازی فرستنده و گیرنده با یک شرکت کننده دیگر شرکت کردند. در این بازی، اطلاعاتی به فرستنده داده می شد که بر پرداخت های دریافتی هر دو نفر تأثیر می گذاشت و فرد باید سیگنالی را به طرف دیگر ارسال می کرد تا اطلاعات را به تصویر بکشد. نکته مهم این است که بهترین نتیجه برای فرستنده بدترین نتیجه برای گیرنده بود و بالعکس، بنابراین برای فرستنده انگیزه ای وجود داشت که با دروغ گویی در مورد اطلاعات، طرف دیگر را فریب دهد. ارائه نادرست اطلاعات ممکن بود گیرنده را به سمت انتخاب عملی سوق دهد که به نفع فرستنده باشد.

پس از انجام این بازی، از شرکت کنندگان عکس گرفته شد و اطلاعات آنها در نرم افزاری وارد شد. اندازه گیری برای سه صفت فیزیکی مردانه انجام شد. نسبت رقم دوم به چهارم (2D:4D) با محاسبه نسبت بین طول انگشت اشاره و انگشت حلقه اندازه گیری شد. مردانگی مورفومتریک صورت (fMM) با اندازه گیری درجه تفاوت بین صورت آزمودنی و چهره مرجع زن ارزیابی شد. سوژه اندازه گیری شد.

ویژگی های مرتبط با دروغگویی

تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد این ویژگی ها در واقع با رفتار دروغگویی شرکت کنندگان در بازی مرتبط است. اول، کسانی که نسبت عرض به ارتفاع صورت (fWHR) با نسبت بین قد و عرض صورت بالاتری داشتند و آنهایی که در معرض تستوسترون قبل از تولد بیشتر بودند همانطور که با اندازه گیری نسبت بین طول انگشت اشاره و انگشت حلقه 2D:4D نشان داده شد کمتر به مخالفان خود دروغ می گفتند. با این حال، نگاهی دقیق تر به نحوه اجرای بازی، بینش بیشتری را نشان داد.

همانطور که محققان توضیح می دهند، گفتن حقیقت در طول بازی فرستنده و گیرنده لزوماً به این معنی نیست که یک فرستنده نیت خوبی دارد. اگر فرستنده ای انتظار داشته باشد که گیرنده به او بی اعتماد شود، در این صورت مشکوک است که اگر در مورد اطلاعاتی که در اختیار دارد، حقیقت را بگوید، گیرنده برخلاف این اطلاعات عمل خواهد کرد. از آنجایی که بهترین نتیجه برای فرستنده زمانی اتفاق می‌افتد که گیرنده بر خلاف منافع خود عمل کند، گفتن حقیقت در این سناریو سود فرستنده را به حداکثر می‌رساند. با در نظر گرفتن این موضوع محققان دریافتند افرادی که fWHR بالاتری دارند، به احتمال زیاد دیگران را از این طریق فریب می‌دهند با گفتن حقیقت در زمانی که انتظار دارند به پیام‌شان بی‌اعتمادی باشد.

علاوه بر این مشخص شد قرار گرفتن بیشتر در معرض تستوسترون در بارداری به طور مثبت با گفتن حقیقت در زمانی که انتظار می رود توسط طرف مقابل باور کند، ارتباط مثبتی دارد، چیزی که محققان آن را "حقیقت قوی" می نامند.

یافته‌ها نشان می‌دهد ویژگی‌های فیزیکی مرتبط با مردانگی ارتباط معناداری با دروغگویی و فریبکاری دارد. قرار گرفتن در معرض تستوسترون در بارداری با راستگویی بیشتر همراه است، در حالی که نسبت عرض به قد صورت با فریب بیشتر مرتبط است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان