3 ویژگی شخصیت های سنگدل را بشناسید

خط سلامت: تحقیقات جدید شواهدی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد تمایل به صدمه زدن به دیگران برای پیشرفت خود، ویژگی غالبی است که مشخصه افرادی است که سطوح بالایی از صفات تاریک شخصیت دارند.

3 ویژگی شخصیت های سنگدل را بشناسید

به گزارش خط سلامت صفات تاریک شخصیت به سه ویژگی شخصیتی ناسازگار به هم پیوسته اشاره دارد: ماکیاولیسم که با تمایلات دستکاری، فقدان اخلاق و دیدگاه بدبینانه نسبت به انسان مشخص می شود. خودشیفتگی که با احساس اغراق آمیز اهمیت و استحقاق مشخص می شود و روان‌پریشی که با سنگدلی، تکانشگری و رفتار ضد اجتماعی مشخص می‌شود.

سه ویژگی شخصیتی ناسازگار

بویانا ام. دینیک ، دانشیار روانشناسی در دانشگاه نووی ساد و نویسنده اصلی این مقاله توضیح داد: مناظره‌ای در مورد اینکه هسته صفات تاریک شخصیت چیست، یعنی عنصر اصلی و مرکزی برای همه صفات تاریک شخصیت و سمی اجتماعی وجود دارد.

ویژگی‌های شخصیتی

از میان ویژگی‌های شخصیتی اصلی، کاندیداهای اصلی عبارتند از صداقت- فروتنی، پرخاشگری، خودخواهی و تضاد به عنوان ویژگی‌های بیمارگونه. در میان صفات تاریک شخصیت ، نامزدهای اصلی روان‌پریشی اولیه و رقابت خودشیفته‌ هستند.

محققان از 268 بزرگسال صربستانی بین سنین 20 تا 45 سال استفاده کردند که مجموعه ای از ارزیابی های علمی از ویژگی های شخصیتی روشن و تاریک را تکمیل کردند. نتایج نشان داد در شبکه‌ای که تمام هسته‌های پیشنهادی و طیف وسیعی از صفات تاریک شخصیت و روشن را در بر می‌گیرد، یک عنصر مرکزی وجود ندارد، بلکه چندین عنصر اصلی وجود دارد که به همان اندازه در هسته تاریک نقش دارند روان‌پریشی اولیه، بی‌رحمی، خودخواهی بیمارگونه، ماکیاولیسم.

ویژگی های سنگدلی

دینیچ خاطرنشان کرد سنگدلی، از همه هسته‌های پیشنهادی دیگر بهتر عمل کرد. برخی از شاخص‌های سنگدلی عبارتند از: مشکلی نیست اگر دیگران به خاطر من رنج می‌برند یا آسیب می‌بینند، تمایل به پا گذاشتن بر دیگران برای رسیدن به آنچه می‌خواهید، بی‌علاقگی به احساسات یا مشکلات دیگران، عدم احساس گناه و غیره.

علاوه بر این، ترکیب سنگدلی، فریبکاری و بزرگ نمایی 92 درصد با صفات تاریک شخصیت شباهت داشت و می توان آن را به عنوان سه گانه تاریک جایگزین (بی رحمی به عنوان روان پریشی، فریبکاری به عنوان ماکیاولیسم و بزرگ نمایی به عنوان خودشیفتگی) در نظر گرفت. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان