چرا هوس می کنیم ؟ / افرادی که هوس می کنند چه ویژگی هایی دارند

خط سلامت: انسان ها هوس انواع چیزها را دارند: قهوه، شکر، رابطه جنسی، قمار، پورن، تماشای برنامه های تلویزیونی پرهیجان، گشت و گذار در رسانه های اجتماعی، بازی های آنلاین، مصرف مواد مخدر و الکل و ….

چرا هوس می کنیم ؟ / افرادی که هوس می کنند چه ویژگی هایی دارند

به گزارش خط سلامت هر یک از ما مواد و فعالیت‌های متفاوتی را جذاب می‌یابیم و عادت‌های انتخابی متفاوتی در خود ایجاد می‌کنیم. هوس ها دسته ای از خواسته ها به ویژه نیرومند و متقاعدکننده هستند. هنگامی که یک هوس ظاهر می شود، مقاومت در برابر یا نادیده گرفتن آن می تواند بسیار دشوار باشد. گاهی حواس خود را پرت می کنیم و با کمی تلاش پیش می رویم. در موارد دیگر عمل نکردن به هوس تقریباً غیرممکن است.

به نظر می رسد آنچه که ما به سمت آن کشیده می شویم و در برابر آن آسیب پذیر هستیم، منعکس کننده شخصیت های فردی، ترجیحات، موقعیت فرهنگی، ارزش ها، هویت ها، مکانیسم های مقابله و سایر شرایط زندگی ما است.

قدرت هوس

یکی از راه‌های درک قدرت هوس ، فکر کردن به اعتیاد به مواد است. اعتیاد به مواد واضح‌ترین مثالی است که نشان می‌دهد چگونه هوس تأثیر متفاوتی بر انگیزه و رفتار نسبت به دیگر خواسته‌ها دارد. هوس یکی از چالش برانگیزترین، گیج‌کننده‌ترین و وحشتناک‌ترین جنبه‌های اعتیاد را ایجاد می‌کند. از دست دادن کنترل اغلب به عنوان یکی از ویژگی های تعیین کننده اعتیاد در نظر گرفته می شود.

هوس یک پیش بینی کننده

هوس به ویژه در مصرف برخی مواد مخدر از جمله الکل، نیکوتین، مواد افیونی و کوکائین رایج است. هوس یک پیش بینی کننده اصلی عود است. هوس ها می توانند بارها و بارها بر برنامه ها و تصمیمات برای تعدیل یا پرهیز از مصرف مواد غلبه کنند و این می تواند برای کسانی که با این هوس ها مبارزه می کنند یک تجربه مخرب، ناامید کننده و آسیب زا باشد تجربه ای که برای برخی مادام العمر است.

مغز مشتاق

یکی از محبوب ترین توضیحات مبتنی بر دوپامین در مورد ولع خوردن، بر یادگیری پاداش تمرکز دارد. در حالی که ممکن است برخی از خواسته‌های ما سختگیرانه باشد، اکثر آنها انعطاف‌پذیر هستند. دیدگاه اصلی این است که این یادگیری به سیستم دوپامینرژیک بستگی دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان