موسیقی شخصیت تان را لو می دهد / در چند ثانیه شخصیت تان را می فهمید

خط سلامت: ارتباط بین ویژگی های شخصیت و موسیقی مورد علاقه چندان مورد بررسی قرار نگرفته است، اما برخی از مطالعات نشان می دهد، ویژگی های شخصیت و موسیقی مورد علاقه در واقع تا حدودی مرتبط هستند.

موسیقی شخصیت تان را لو می دهد / در چند ثانیه شخصیت تان را می فهمید

به گزارش خط سلامت موسیقی مورد علاقه، راهی ساده و رایج برای نشان دادن ویژگی های شخصیت ی و هویت است.

ویژگی های شخصیتی و موسیقی مورد علاقه

در یک مطالعه، با بیش از 36000 شرکت کننده در سراسر جهان مشخص شد، ویژگی های شخصیت و موسیقی مورد علاقه، به هم مرتبط هستند. در اینجا به نمونه هایی از آن اشاره می کنیم.

موسیقی پاپ

ویژگی شخصیت رایج افرادی که موسیقی پاپ را ترجیح می دهند عبارت است از: برونگرایی، صداقت و متعارف بودن. دوستداران موسیقی پاپ سخت کوش هستند و عزت نفس بالایی دارند. آن ها نسبت به کسانی که دوستدار سبک های موسیقی دیگر هستند، خلاقیت کمتری دارند و بی قرار هستند.

موسیقی رپ و هیپ هاپ

علیرغم این کلیشه که دوستداران رپ از نظر ویژگی شخصیت پرخاشگر یا خشن هستند، محققان چنین ارتباطی را پیدا نکردند. با این حال، طرفداران رپ تمایل به عزت نفس بالایی داشتند و عموماً بیشتر از طرفداران سبک های دیگر عمل گرا بودند.

موسیقی ریتمیک

کسانی که موسیقی ریتمیک را ترجیح می‌دادند، معمولاً ویژگی شخصیت برون‌گرا، قاطع و آماده داشتند؛ اما از نظر ملایمت و مهربانی، در رتبه پایین‌تری از دیگران قرار داشتند.

موسیقی کلاسیک

در این مطالعه دوستداران موسیقی کلاسیک ویژگی شخصیت درونگرا داشتند و خلاقیت و عزت نفس سالم در بین آنها رایج بود.

موسیقی جاز

ویژگی شخصیت افرادی که موسیقی جاز را ترجیح می دادند، برونگرایی با عزت نفس بالا بود. آنها همچنین تمایل داشتند بسیار خلاق و باهوش باشند.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که مردم خود را از طریق موسیقی تعریف می کنند و از آن به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط با افراد دیگر استفاده می کنند. این توضیح می دهد که چرا مردم گاهی در مورد موسیقی مورد علاقه خود، دفاعی برخورد می کنند؛ انتقاد از موسیقی مورد علاقه انسان ها مانند انتقاد از شخصیت آن هاست. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان