درد جدایی برای زنان عمیق تر است یا مردان ؟ / این یافته تمام دانسته های تان را رد می کند

خط سلامت: مردان هنگام جدایی، درد عاطفی بیشتری را تجربه می کنند.

درد جدایی برای زنان عمیق تر است یا مردان ؟ / این یافته تمام دانسته های تان را رد می کند

به گزارش خط سلامت روانشناسان بالینی می گویند این کلیشه که مردان از نظر عاطفی کمتر از زنان در روابط سرمایه گذاری می کنند، ممکن است دقیق نباشد. یک مطالعه جدید در زمینه پشتیبانی از روابط نشان می‌دهد مردان زمانی که رابطه‌شان خراب می‌شود بیشتر از زنان، درد عاطفی را تجربه می‌کنند.

درد عاطفی

یک مطالعه جدید در مورد روابط آنلاین نشان می دهد مردان بیشتر از زنان زمانی که رابطه آنها به هم می ریزد، درد عاطفی را تجربه می کنند.

شارلوت انتویستل، سرپرست تیم تحقیق دانشگاه لنکستر می‌گوید: بیشتر چیزهایی که در مورد مشکلات رابطه می‌دانیم، از مطالعات انجام شده روی افرادی است که برای زوج‌درمانی می‌آیند که شامل یک زیرمجموعه نسبتاً خاص از افراد است. افرادی که زمان، پول و انگیزه لازم برای کار روی مشکلات روابط خود را دارند. ما می‌خواستیم نه تنها بفهمیم که عموم مردم چه مشکلاتی را بیشتر تجربه می‌کنند ، بلکه می‌خواستیم بفهمیم چه کسی کدام مشکلات را بیشتر تجربه می‌کند.

نقشه مشکلات روابط

این تیم با استفاده از روش‌های پردازش زبان طبیعی، ویژگی‌های جمعیت‌شناختی و روان‌شناختی بیش از 184 هزار نفر را که مشکلات روابط خود را بصورت آنلاین و ناشناس ارسال کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. سپس محققان توانستند از نظر آماری متداول‌ترین موضوعاتی را که مطرح ‌شده بود، تعیین کنند و یک «نقشه» از رایج‌ترین مشکلات روابط ایجاد کنند.

دکتر رایان بوید، محقق ارشد این پروژه، گفت: هنگامی که در حال انجام این مطالعه بودیم، متوجه شدیم که این فرصت مهمی برای آزمایش بسیاری از ایده‌های مشترک در مورد تفاوت‌های جنسیتی در روابط است. به عنوان مثال، آیا واقعاً مردان از نظر عاطفی کمتر از زنان در روابط سرمایه گذاری می کنند یا اینطور است که به مردان صرفاً به دلیل به اشتراک گذاشتن احساسات شان انگ زده می شود؟

تجزیه و تحلیل ها نشان داد رایج ترین موضوعی که مردم در مورد مشکلات روابط خود صحبت می کنند، در مورد درد عاطفی ناشی از مشکلات بود، نه خود مشکلات. متداول ترین موضوع از کلماتی مانند پشیمانی، جدایی، گریه و دلشکستگی تشکیل شده بود .

صحبت در مورد شکست عاطفی

برخلاف انتظار، یافته ها نشان داد مردان به طور قابل توجهی بیشتر از زنان درباره شکست عاطفی صحبت می کنند. این یافته‌ها نشان می‌دهد تصور کلیشه‌ای که مردان از نظرعاطفی کمتر از زنان در روابط سرمایه‌گذاری می‌کنند، ممکن است دقیق نباشد.

چارلوتل انتویستل گفت: این واقعیت که موضوع درد دل بیشتر توسط مردان مورد بحث قرار می‌گرفت، تأکید می‌کند که مردان حداقل به اندازه زنان از نظر عاطفی تحت تأثیر مشکلات روابط قرار می‌گیرند.

کمک برای رابطه

علاوه بر این، محققان دریافتند مردان بیشتر از زنان بصورت آنلاین به دنبال کمک برای رابطه هستند.

دکتر رایان بوید خاطرنشان کرد به طور سنتی، زنان بیشتر از مردان مشکلات روابط را شناسایی می‌کنند، به درمان می‌پردازند و به دنبال درمان می‌روند.

مشکلات رابطه

محققان خاطرنشان کردند که ایجاد تصویر دقیق‌تری از مشکلات رابطه به ما کمک می‌کند تا بهتر بفهمیم چه زمانی و چرا همه چیز در روابط مان اشتباه می‌شود و به طور بالقوه به زوج‌ها کمک می‌کند تا از رایج‌ترین شکست‌ها اجتناب کنند. این یافته‌ها می‌تواند با نشان دادن اینکه چقدر مشکلات روابط رایج است و نشان می‌دهد مردان به اندازه زنان در وهله اول به دنبال کمک هستند، به کاهش انگ ها کمک می کند.

محققان می گویند این کار همچنین به جهت گیری های مهم آینده برای تحقیقات بیشتر اشاره می کند. دکتر بوید گفت: یکی از مهم‌ترین چیزها این است که می‌توانیم تصویری فوق‌العاده دقیق از مشکلات رابطه‌ که افراد بصورت روزمره با آن‌ها مواجه می‌شوند، صرفاً بر اساس آنچه مردم بصورت آنلاین می‌گویند، ایجاد کنیم. این به ما امیدواری می دهد که بتوانیم از رفتار کمک جویی برای درک بهتر انواع مسائل اجتماعی و روانی استفاده کنیم. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان