این عشق را داشته باشید حال روانی تان عالی می شود

خط سلامت: افرادی که “عشق احساسی” بالاتری را تجربه می کنند در مقایسه با افرادی که احساس کمتری داشتند، به طور قابل توجهی از بهزیستی روانشناختی بالاتری برخوردارند که شامل احساس هدفمندی و خوش بینی است.

این عشق را داشته باشید حال روانی تان عالی می شود

عشق احساسی

به گزارش خط سلامت به گفته تیمی از محققان شاعران و ترانه سراها ممکن است تمایل داشته باشند هنر خود را بر شور، اشتیاق و عاشقانه ها متمرکز کنند، اما ممکن است این احساسات کوتاه و ناگفته عشق در طول روز باشد که با رفاه روانی مرتبط است.

در دو مطالعه، محققان دریافتند افرادی که " عشق احساسی" بالاتری را تجربه کردند. تجربیات کوتاهی از عشق و ارتباط در زندگی روزمره به طور قابل توجهی از سطح رفاه روانشناختی بالاتری برخوردار بودند که شامل احساسات هدفمندی و خوش بینی است. آنها همچنین دریافتند که افرادی که عشق احساس شده بالاتری دارند، نمرات شخصیت برون گرایی بالاتری دارند، در حالی که افرادی که نمرات عشق احساس شده کمتری دارند، بیشتر احتمال دارد علائم روان رنجوری را نشان دهند.

عشق احساسی و عشق عاشقانه

زیتا اوراوچ، استادیار توسعه انسانی و مطالعات خانواده، گفت: ما وقتی به عشق نگاه کردیم، رویکرد بسیار گسترده‌ای داشتیم. عشق احساسی روزمره از نظر مفهومی بسیار گسترده تر از عشق عاشقانه است. این لحظات کوچکی در زندگی شماست که با کسی طنین می اندازید به عنوان مثال اگر با همسایه ای صحبت می کنید و او نسبت به رفاه شما ابراز نگرانی می کند، پس شما ممکن است با آن طنین انداز شوید و آن را به عنوان یک احساس عشق تجربه کنید و این ممکن است رفاه شما را بهبود بخشد.

به گفته محققان، به طور کلی، پایه تجربیات احساس عشق آزمودنی‌ها در طول مطالعه افزایش یافت، و این نشان می‌دهد که تحریک‌ها برای تشخیص نمونه‌هایی از عشق و ارتباط در طول مطالعه ممکن است به تدریج احساس کلی دوست‌داشتن آزمودنی‌ها را افزایش داده باشد. تجارب قوی تر از عشق احساس شده، به نوبه خود، با بهبود در بهزیستی روانی همراه است.

اوراوچ گفت: این چیزی است که ما در ادبیات مربوط به ذهن آگاهی دیده‌ایم، وقتی به افراد یادآوری می‌شود که توجه خود را روی چیزهای مثبت متمرکز کنند، آگاهی کلی آنها از این چیزهای مثبت شروع به افزایش می‌کند. به طور مشابه، تنها با توجه به آن لحظات روزمره عشق احساس شده، ممکن است آگاهی خود را از جنبه های مثبت کلی عشق در زندگی روزمره خود افزایش دهیم. این تاثیر در هر دو مطالعه تکرار می شود، به این معنی که افزایش آگاهی از عشق احساس شده در روز زندگی امروزی ممکن است خود مداخله‌ای باشد که سطح عشق احساس شده را در مدت زمان طولانی‌تری افزایش می‌دهد.

محققان که یافته‌های خود را در شماره فعلی تفاوت‌های شخصیتی و فردی گزارش می‌کنند ، افزودند از آنجایی که مطالعات فقط ارتباط بین عشق احساس شده و رفاه را نشان داده‌اند، تحقیقات بیشتری برای ایجاد یک رابطه علی مورد نیاز است. اگر ارتباط محکم‌تری برقرار شود، محققان می‌گویند که می‌توان مداخلات احتمالی را طراحی کرد، مانند ارسال یادآورهای منظم به تلفن هوشمند افراد برای جلب توجه به عشق احساسی که ممکن است در آن لحظه تجربه کنند تا بهزیستی روانی افزایش یابد. مداخلات مشابهی برای آگاهی و قدردانی طراحی شده است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان