دختران بیشتر از این کمبود رنج می برند !

خط سلامت: کمبود خواب بر سلامت روان دانش آموزان به ویژه دختران تأثیر می گذارد.

دختران بیشتر از این کمبود رنج می برند !

به گزارش خط سلامت خستگی روز و کم خوابی دانش آموزان را در معرض خطر افسردگی و استرس زیاد قرار می دهد.

کیفیت خواب ضعیف

تحقیقات جدید نشان می دهد بیش از دو سوم (65.5٪) دانش آموزان کیفیت خواب ضعیفی دارند و این با مشکلات سلامت روان مرتبط است.

این یافته ها روی 1113 مرد و زن که به طور تمام وقت در دانشگاه حضور داشتند، نشان می دهد کسانی که علائم افسردگی را گزارش می کنند تقریباً چهار برابر بیشتر از عادات خواب ناکافی رنج می برند.

خواب آلودگی بیش از حد

خواب آلودگی بیش از حد در طول روز یک مشکل در میان بیش از نیمی (55٪) دانش آموزان بود. آنها تقریبا دو برابر بیشتر در معرض افسردگی یا تجربه سطوح استرس متوسط تا بالا بودند. علاوه بر این، این مطالعه بر یک شکاف جنسیتی تأکید می‌کند که خواب با کیفیت پایین و استرس در بین زنان شایع‌تر است.

نویسندگان هشدار می دهند عوامل استرس زا، مانند مطالبات درسی، دانشجویان را در برابر اختلالات خواب آسیب پذیر می کند که به نوبه خود برعملکرد تحصیلی و سلامتی تأثیر می گذارد.

اختلالات خواب

دکتر پائولو رودریگز، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده تغذیه، دانشگاه فدرال ماتو گروسو، برزیل می‌گوید: اختلالات خواب به‌ویژه برای دانشجویان مضر است، زیرا با چند اثر منفی بر زندگی تحصیلی مرتبط است که شامل ناکامی در توجه و ادراک، میزان بالای غیبت و گاهی ترک تحصیل است.

محیط دانشگاه بیشتر در معرض عواملی قرار می گیرد که ممکن است عادات خواب مانند استرس تحصیلی و زندگی اجتماعی را به خطر بیندازند. ارزیابی و نظارت بر عادات خواب ، سلامت روان و کیفیت زندگی دانشجویان برای کاهش خطر ابتلا به سایر بیماری های مزمن بسیار مهم است. زندگی دور از خانه برای اولین بار، استفاده از محرک هایی که خواب را مختل می کند و داشتن زمان خواب نامنظم، همگی عواملی هستند که دانش آموزان را در برابر کمبود استراحت با کیفیت در شب آسیب پذیر می کنند. میانگین هفت ساعت خواب توسط افرادی که در کالج شرکت می کنند گزارش شده است در حالی که 9 ساعت برای بزرگسالان جوان ایده آل در نظر گرفته می شود.

خواب ضعیف و استرس

خواب ضعیف و استرس در افرادی که در دانشگاه تحصیل می کنند قبلاً توسط مطالعات شناسایی شده است، اما تعداد کمی از آنها ارتباطی را با استرس وافسردگی بررسی کرده اند.

نویسندگان 1113 دانش‌آموز و فارغ‌التحصیل 16 تا 25 ساله را که در رشته‌ای از مطالعات در دانشگاه فدرال ماتو گروسو در برزیل ثبت نام کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد بین این عوامل با مسائل افسردگی و سطوح استرس متوسط تا زیاد ارتباط معناداری وجود دارد. مکانیسم پشت اختلال خواب و افسردگی مشخص نیست . از این رو، نویسندگان پیشنهاد می کنند تحقیقات بیشتری برای درک بهتر این تعامل مورد نیاز است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان