با این شیوه به جنگ بیمارهای مزمن بروید

خط سلامت: ورزش فواید بسیاری، هم درمانی و هم پیشگیرانه برای سلامت جسمی و روحی دارد. هر مقدار ورزش، حتی اگر کمتر از مقدار پیشنهادی باشد، فوایدی را به همراه خواهد داشت.

با این شیوه به جنگ بیمارهای مزمن بروید

به گزارش خط سلامت ورزش هم برای سلامت روان و هم برای سلامت جسمی مفید است. مطالعات نشان می دهد: فعالیت بدنی منظم یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید و همه می توانند از آن بهره مند شوند.

یک مطالعه اپیدمیولوژیک پیشگام نشان داد که میزان ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در میان رانندگان اتوبوس‌های لندنی که از نظر فیزیکی فعال هستند، کمتر از رانندگان اتوبوس کمتر فعال است.

بی تحرکی فیزیکی و 40 بیماری مزمن

محققان بی تحرکی فیزیکی را با بیش از 40 بیماری مزمن مرتبط دانسته اند.

برخی از فواید خاص ورزش منظم برای سلامت روحی و جسمی

سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد

بهبود سطح کلسترول

کاهش فشار خون

کاهش خطر حملات قلبی و بیماری های قلبی

کاهش خطر سکته مغزی

کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی از مزایای مهم ورزش است. یک فرد می تواند شروع به تجربه مزایای ورزش منظم کند توصیه می شود که بزرگسالان 150 دقیقه در هفته حداقل فعالیت با شدت متوسط انجام دهند. هر چه افراد فعال تر از این زمان باشند، به مزایای بیشتری از سلامت دست می یابند.

مدیریت دیابت

بر اساس اعلام انجمن دیابت آمریکا (ADA) ، انواع مختلف ورزش می تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا در معرض خطر ابتلا به دیابت از طریق:

بهبود کنترل گلوکز خون

کاهش عوامل خطر قلبی عروقی

کمک به کاهش وزن

کمک به رفاه عمومی

تأخیر یا جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2

ورزش همچنین می تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 مفید باشد:

بهبود تناسب اندام قلبی عروقی

تقویت عضلات

بهبود حساسیت به انسولین

انجمن دیابت آمریکا (ADA) می گوید : فعالیت بدنی و ورزش باید برای همه افراد مبتلا به دیابت به عنوان بخشی از مدیریت کنترل قند خون و سلامت کلی توصیه و تجویز شود.

خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد

موسسه ملی سرطان می گوید: شواهد قوی وجود دارد که سطوح بالاتر فعالیت بدنی با خطر کمتر سرطان های زیر مرتبط است:

روده بزرگ

معده

مری

پستان

مثانه

رحم (آندومتر)

کلیه

به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل 26 مطالعه سرطان سینه، پروستات و کولورکتال ، کاهش 37 درصدی در مرگ و میر ناشی از سرطان را در مقایسه با فعال ترین بیماران با کمترین فعالیت نشان داد.

بهبود سلامت روان

فعالیت بدنی می تواند به کاهش اضطراب کمک کند و این فایده می تواند شروع شود درست بعد از یک جلسه ورزش متوسط یا شدید. در درازمدت، ورزش منظم همچنین می تواند به کاهش خطر افسردگی کمک کند.

بهبود سلامت استخوان ها

ورزش منظم می تواند به جلوگیری از کاهش تراکم استخوان که با افزایش سن رخ می دهد کمک کند. تمرینات ایروبیک و تقویت عضلات متوسط یا شدید و همچنین برنامه های تقویت استخوان،همه می توانند کمک کنند. فواید واقعی برای تراکم استخوان فقط با حدود 90 دقیقه ورزش در هفته شروع می شود. ورزش های تحمل وزن مانند پیاده روی و رقص و ورزش های مقاومتی به ویژه برای سلامت استخوان مفید هستند.

کمک به ساخت و تقویت عضلات

ورزش های تحمل وزن که به ساخت عضلات قوی کمک می کندبه خصوص برای بزرگسالان با افزایش سن مهم است.

شانس زندگی طولانی تر را افزایش می دهد

شواهد علمی قوی نشان می دهد که فعالیت بدنی مرگ را به هر دلیلی به تاخیر می اندازد. بزرگترین جهش زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد از «غیرفعال» به «بسیار فعال» تبدیل شود.

به حفظ وزن متوسط کمک می کند

شواهد خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش می‌تواند به حفظ وزن در طول زمان کمک کند، اگرچه ممکن است انجام آن بیش از مقدار توصیه شده طول بکشد. به طور کلی، کاهش وزن و سپس حفظ آن نیاز به یک رژیم غذایی سالم و متعادل دارد.به راحتی می توان تعداد کالری هایی را که ورزش می سوزاند تخمین زد.

چند نمونه از کالری هایی که یک فرد با وزن 154 پوند در طول یک ساعت فعالیت می سوزاند در زیر آمده است:

پیاده روی: 370 کالری

باغبانی سبک: 330 کالری

دویدن یا دویدن با سرعت 5 مایل در ساعت: 590 کالری

به کاهش درد مزمن کمک می کند

شواهدی مبنی بر بهبود عملکرد فیزیکی و تأثیر متغیر بر عملکرد روان‌شناختی و کیفیت زندگی وجود دارد.

به جلوگیری از افتادن در افراد مسن کمک می کند

فعالیت بدنی که بیش از یک نوع را شامل می شود، مانند ورزش های هوازی، تمرینات تعادلی یا تقویت عضلانی، می تواند به کاهش خطر زمین خوردن و خطر آسیب ناشی از زمین خوردن در افراد مسن کمک کند.

به خواب کمک می کند

ورزش به خواب افراد کمک می کند و برخی از مزایا می توانند بلافاصله شروع شوند. ورزش منظم می تواند کمک کند:

افزایش کارایی خواب

بهبود کیفیت خواب و خواب عمیق

کاهش خواب آلودگی در طول روز

کاهش نیاز به داروهای خواب

به پوکی استخوان کمک می کند

از آنجا که ورزش می تواند سلامت استخوان ها را بهبود بخشد، می تواند پوکی استخوان را درمان یا از آن پیشگیری کند .

ورزش منظم همچنین به جلوگیری از افتادن و شکستگی های مربوط به ضعف عضلانی و عدم تعادل کمک می کند، که به ویژه برای افراد مبتلا به پوکی استخوان بسیار مهم است.

بهبود عملکرد مغز

عملکرد مغز را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد . ورزش منظم می تواند خطر زوال عقل و بیماری آلزایمر در بزرگسالان را کاهش دهد. در افراد بالای 50 سال، ورزش جنبه های خاصی از شناخت مانند سرعت پردازش را نیز بهبود می بخشد.

شواهد نشان می‌دهد فعالیت بدنی، فعالیت شناختی (مانند یادگیری مهارت‌های جدید) و خوردن یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای باعث ارتقای سلامت مغز در افراد مسن می‌شود.

نتایج نشان داد که این رفتارها به جلوگیری از تظاهرات شناختی پیری و بیماری‌های عصبی کمک می کند.

خلاصه

ورزش منظم می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های جدی را کاهش دهد، سلامت روان و خلق و خو را بهبود بخشد و طول عمر را افزایش دهد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان