9 درمان طبیعی برای کاهش اضطراب

خط سلامت: بسیاری از افراد استرس و اضطراب مزمن دارند. آنها با علائمی مانند عصبی بودن، بی قراری، تنش، ضربان قلب و درد قفسه سینه روبرو هستند.

9 درمان طبیعی برای کاهش اضطراب

به گزارش خط سلامت در واقع، اضطراب یکی از رایج ترین مسائل مربوط به سلامت روان است. در ایالات متحده، بیش از 18 درصد از بزرگسالان سالانه تحت تأثیر اختلالات اضطرابی قرار می گیرند.

در برخی موارد، یک بیماری دیگر مانند تیروئید پرکار ، می تواند منجر به اختلال اضطراب شود. تشخیص دقیق می تواند تضمین کند که فرد بهترین درمان را دریافت می کند.

درمان طبیعی اضطراب و استرس

درمان‌های طبیعی عموماً برای استفاده در کنار درمان‌های پزشکی معمولی بی‌خطر هستند.

با این حال، تغییر در رژیم غذایی و برخی مکمل های طبیعی می تواند نحوه عملکرد داروهای ضد اضطراب را تغییر دهد، بنابراین قبل از امتحان این راه حل ها با پزشک مشورت کنید.

ورزش کنید

ورزش ممکن است به درمان اضطراب کمک کند. ورزش یک راه عالی برای سوزاندن انرژی مضطرب است و تحقیقات ازاین استفاده حمایت می کند. یک بررسی نشان داد که ورزش ممکن است درمانی برای اضطراب باشد.

ورزش همچنین ممکن است به اضطراب ناشی از شرایط استرس زا کمک کند. نتایج یک مطالعه پیشنهاد می کند ورزش می تواند برای افراد مبتلا به اضطراب ناشی از ترک سیگار مفید باشد.

مدیتیشن

مدیتیشن می تواند به کاهش افکار کمک کند و مدیریت استرس و اضطراب را آسان تر کند. طیف گسترده ای از سبک های مدیتیشن، از جمله ذهن آگاهی و مدیتیشن در طول یوگا ، ممکن است کمک کننده باشد.

مدیتیشن مبتنی بر ذهن آگاهی به طور فزاینده ای در درمان رایج است. یک بررسی نشان می دهد که می تواند برای افراد مبتلا به اختلالات مربوط به خلق و خو و اضطراب بسیار موثر باشد.

تمرینات آرامش بخش

برخی از افراد ناخودآگاه در پاسخ به اضطراب عضلات را منقبض و فک را منقبض می کنند. تمرینات آرام سازی پیشرونده می تواند کمک کند.

سعی کنید در یک وضعیت راحت دراز بکشید و به آرامی هر گروه عضلانی را منقبض و شل کنید، از انگشتان پا شروع کنید و تا شانه ها و فک ادامه دهید.

نوشتن

یافتن راهی برای ابراز اضطراب می تواند احساس کنترل پذیری بیشتری در آن ایجاد کند.

برخی از تحقیقات نشان می دهد روزنامه نگاری و سایر اشکال نوشتن می تواند به افراد کمک کند تا بهتر با اضطراب کنار بیایند.

به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد نوشتن خلاق ممکن است به کودکان و نوجوانان برای مدیریت اضطراب کمک کند.

استراتژی های مدیریت زمان

برخی از افراد اگر همزمان تعهدات زیادی داشته باشند، احساس اضطراب می کنند که شامل خانواده، کار و فعالیت های مرتبط با سلامتی باشد. داشتن برنامه ای برای اقدام ضروری بعدی می تواند به دور نگه داشتن این اضطراب کمک کند.

استراتژی های مدیریت زمان موثر می تواند به افراد کمک کند تا روی یک کار در یک زمان تمرکز کنند. برخی از افراد متوجه می شوند که تقسیم پروژه های بزرگ به مراحل قابل مدیریت می تواند به آنها کمک کند تا آن وظایف را با استرس کمتری انجام دهند.

رایحه درمانی

بوییدن روغن های گیاهی تسکین دهنده می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. اسطوخودوس ممکن است به خصوص مفید باشد. یک مطالعه اثرات رایحه درمانی با اسطوخودوس را بر بی خوابی در 67 زن 45 تا 55 ساله آزمایش کرد. نتایج نشان می دهد که رایحه درمانی ممکن است ضربان قلب را در کوتاه مدت کاهش دهد و به کاهش مشکلات خواب در طولانی مدت کمک کند.

دمنوش های گیاهی

بسیاری از دمنوش های گیاهی به کاهش اضطراب و خواب راحت کمک می کنند.

برخی از مردم فرآیند تهیه و نوشیدن چای را آرام‌بخش می‌دانند، اما برخی از چای‌ها ممکن است تأثیر مستقیم‌تری بر مغز داشته باشند که منجر به کاهش اضطراب می‌شود.

نتایج یک کارآزمایی کوچک نشان می دهد که بابونه می تواند سطح کورتیزول، هورمون استرس را تغییر دهد.

مکمل های گیاهی

بسیاری از مکمل های گیاهی ادعا می کنند که اضطراب را کاهش می دهند. با این حال، شواهد علمی کمی از این ادعاها پشتیبانی می کند.

حیوانات خانگی

حیوانات خانگی همراهی، عشق و حمایت را ارائه می دهند. تحقیقات منتشر شده تأیید کرد حیوانات خانگی می توانند برای افرادی که دارای انواع مشکلات سلامت روان از جمله اضطراب هستند، مفید باشند. مراقبت از پرندگان می تواند سلامت روانی افراد مسن را بهبود بخشد.

گذراندن وقت با حیوانات همچنین می تواند اضطراب و استرس مرتبط با تروما را کاهش دهد. نتایج یک بررسی سیستماتیک نشان می دهد نظافت و گذراندن وقت با اسب ها می تواند برخی از این اثرات را کاهش دهد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان