دردهای روانی دروغ گو های افراطی را بشناسید / زیاد دروغ می گویید؟ بخوانید!

خط سلامت:دروغ گویی، دلایل مختلفی دارد. در بیشتر موارد، دروغ گویی انگیزه بیرونی دارد. افراد معمولاً برای اجتناب از عواقب حقیقت گویی حالت تدافعی میگیرند و دروغ می گویند؛ به علاوه دروغ گویی ممکن است تاکتیکی باشد برای فرار از مسئولیت.

دردهای روانی دروغ گو های افراطی را بشناسید / زیاد دروغ می گویید؟ بخوانید!

به گزارش خط سلامت افرادی هستند که در زندگی روزمره، بدون اینکه سود و منفعتی در میان باشد، دروغ می گویند. در حقیقت این افراد به دروغ گفتن عادت کرده اند؛ به این معنا که احتمالا خودشان هم دقیقا نمی دانند چرا دروغ می گویند. این افراد در دسته افراد دروغ گوی افراطی جای می گیرند.

دروغگوی افراطی را بشناسیم

افراد دروغ گوی افراطی ، بسیار خودمحور هستند. آن ها احتمالا یک انگیزه درونی برای دروغ گویی دارند چرا که در موارد بسیاری بدون وجود هیچ نفع بیرونی دروغ می گویند. علاوه بر فراوانی دروغ ها، مورد دیگری که دروغ گویی افراطی را آشکار می کند، این است که یک دروغگوی افراطی ، خودبزرگ بین است و صرفا برای اغراق در داشته هایش دروغ می گوید؛ به عنوان مثال، اگر همسایه شما یک ماشین قدیمی اما زیبا داشته باشد و نظر شما را در مورد آن بپرسد، ممکن است حقیقت را بیان کنید و بگویید: ماشین شما با ارزش و شگفت انگیز است. با این حال، دروغ گوی افراطی پاسخ می دهد: من 10 ماشین اسپورت قدیمی عالی، در املاک بزرگ و خصوصی خود در شمال کشور دارم.

ویژگی های افراد دروغگوی افراطی

در حالی که هیچ تعریف استاندارد برای تشخیص افراد دروغ گوی افراطی وجود ندارد، چندین ویژگی کلیدی می تواند به شما کمک کند آن ها را بشناسید و درگیر حرف های آن ها نشوید. برخی ویژگی ها شامل: افراد دروغ گوی افراطی ، دائم و بدون هیچ نفعی خاص دروغ می گویند.

معمولا یک فرد دروغ گوی افراطی ، ماجراهای پر رنگ و لعابی برای تعریف کردن دارد که اگر دفعه اول باشد که با او برخورد می کند؛ جذب داستانش می شوید.

داستان های یک دروغ گویی افراطی ، به گونه ای است که خودش نقش اول است. این نقش اول معمولا قهرمان یا قربانی است. به نظر می رسد یک دروغ گوی افراطی برای رسیدن به پذیرش، تحسین و جلب همدردی دروغ می گوید.

دروغ گوی افراطی ، در طیف فریب آگاهانه و توهم قرار می گیرد و همیشه از انگیزه دروغ گویی خود، آگاه نیست. به نظر می رسد یک دروغ گوی افراطی به طور متناوب داستان های خود را باور می کند، اما هرگز به سطحی از باور نسبت به داستان هایش که نشان دهنده توهم و از دست دادن قدرت تشخیص باشد نمی رسد.

در برابر یک دروغ گویی افراطی چه باید کرد؟

اینکه به فرد دروغ گوی افراطی ، واکنش دهیم و به او نشان دهیم متوجه دروغ هایش شده ایم، نتیجه معکوس خواهد داشت و فقط عصبانیت و طفره رفتن بیشتر فرد دروغگو را به دنبال دارد. بهترین راه در مواجهه با یک دروغ گوی افراطی این است که اگر مخاطب او بودیم اولا دروغ های او را صرفا بشنویم و غرق داستان پردازی هایش نشویم. ثانیا بتوانیم از پشت این حجم از دروغ گویی ، دنیایی از نادیده گرفته شدن و رنج های فرد دروغ گوی افراطی را ببینیم. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان