خونسردها خاطرات را چگونه به یاد می آورند ؟

خط سلامت: سایکوپات ها ممکن است رویدادهای منفی عاطفی را به درستی به خاطر نداشته باشند.

خونسردها خاطرات را چگونه به یاد می آورند ؟

به گزارش خط سلامت تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که دارای ویژگی‌های شخصیتی روان‌پریش هستند، کمتر مستعد ایجاد خاطرات نادرست از رویدادهای منفی هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد افرادی که دارای ویژگی روان‌پریشی تسلط نترس هستند، در مواجهه با محرک‌های منفی احتمال کمتری برای ایجاد خاطرات نادرست دارند. به همین ترتیب، افرادی که دارای ویژگی روان‌پریشی خونسردی هستند، معمولاً خاطرات واقعی کمتری از رویدادهای خنثی و منفی دارند.

محرک‌های منفی

حجم قابل توجهی از تحقیقات حافظه در چند دهه اخیر بر ساخت و بازیابی حافظه متمرکز شده است. شکل گیری خاطرات نادرست از جذابیت خاصی برخوردار بوده است. خاطرات نادرست می تواند عواقبی در سیستم قضایی داشته باشد، زیرا گزارش شاهدان عینی اغلب برای تحقیقات و محکومیت ها بسیار مهم است.

نحوه پردازش رویدادهای منفی

محققان تفاوت‌هایی را در نحوه پردازش رویدادهای منفی در افرادی که دارای ویژگی‌های روان‌پریشی هستند در مقایسه با افرادی که این ویژگی‌ها را ندارند، دریافتند. آنهایی که نمرات تسلط نترس بالایی داشتند، کمتر احتمال داشت که رویدادهای منفی را به اشتباه به خاطر بسپارند. این یافته‌ها با تحقیقات قبلی که نشان می‌داد افراد روان‌پریشی تفاوت‌های مشخصی در حافظه زندگی‌نامه‌ای برای تجربیات زندگی عاطفی دارند، همسو هستند. به ویژه، رویدادهای عاطفی با جزئیات کمتری نسبت به افرادی که فاقد ویژگی های روانی هستند، را به یاد می آورند.

شرکت‌کنندگانی که امتیاز بالایی در ویژگی روان‌پریشی خونسردی کسب کردند، کمتر احتمال داشت رویدادهای منفی را که در معرض آنها قرار گرفته‌اند به‌دقت به یاد بیاورند، اما هیچ تفاوتی با گروه کنترل در حافظه‌شان از رویدادهای مثبت نشان ندادند. تیم تحقیقاتی پیشنهاد می‌کند که افراد دارای خونسردی بالا ممکن است برای پردازش احساسات قوی تلاش کنند و در نتیجه نتوانند اطلاعات مرتبط را در موقعیت‌های منفی رمزگذاری کنند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان